Obnova FTP dát

Stratili ste dôležité dáta na FTP, bol váš web napadnutý, prípadne ste vykonali nežiadúcu zmenu v súbore? Nič nie je stratené. Raz denne totiž vytvárame zálohu dát na Vašom hostingu. Sú dostupné 14 dní a následne sú prepísané novšou zálohou.


Tieto zálohy môžete využiť pre obnovenie konkrétneho súboru alebo adresára so všetkými podadresármi a súbormi v ňom. Obnovený súbor/adresár bude presne v rovnakom stave ako bol v čase vytvárania zálohy. 

Pre zadanie obnovy:

1. Prihláste sa do Webadminu
2. V sekcii Služby vyhľadajte vašu doménu a kliknite na ňu
3. V ľavom menu pokračujte do sekcie Web následne Obnoviť zo zálohy a kliknite na tlačítko Zadať novú obnovu

[Služby > Doména > Web > Obnova zo zálohy > Zadať novú obnovu]
Hláška Neexistuje žiadny záznam o zadanej obnove.

Ak vidíte túto hlášku, tá hovorí o tom, že ste ešte nezadali žiadnu obnovu, nehovorí o tom, ze na webe nie sú zálohy. Obnovu spustite cez „Zadať novú obnovu“!

Možnosť preskočiť zálohu znamená, že po spustení obnovy dát zo zálohy nepríde najprv k vytvoreniu kópie dát na FTP z aktuálneho stavu pred obnovou.
Ak možnosť nezakliknete, vytvorí sa Vám kópia aktuálne stavu na FTP.

Ak si želáte obnoviť celý obsah stránky vo väčšine prípadov je potrebné obnoviť priečinok web. Ako zdrojový a cieľový priečinok obnovy zadajte nazovdomeny.tld/web – napríklad websupport.sk/web

Obnova súboru

Vyberte možnosť súbor, vyberte dátum z ktorého si prajete súbor obnoviť a pomocou tlačidla prechádzať si vyberte súbor, ktorý potrebujete obnoviť. Pre spustenie obnovy stačí kliknúť na Spustiť obnovu.

Obnova adresáru

Vyberte možnosť  „Adresár“dátum z ktorého si prajete súbor obnoviť. Následne je potrebné si vybrať Zdrojový adresár, adresár zo zálohy, ktorý si prajete obnoviť a cieľový adresár, adresár na Vašom FTP do ktorého si prajete zálohu obnoviť. Ak chcete obnoviť hlavnú stránku, je to adresár WEB (napríklad: domena.sk/web). Pre spustenie obnovy stačí kliknúť na Spustiť obnovu. 

Informácia

Všetky obnovy zo záloh, ktoré ste pod doménou spustili, nájdete v zozname spustených obnov. V zozname viete sledovať aj stav spustených obnov. Ak je pri obnove zelená fajka, obnova bola úspešne dokončená.

Máte nefunkčný web?

Obnovením FTP dát nie sú obnovené zmeny vykonané v databáze. Je to tak bežné pri rôznych redakčných systémoch. Uistite sa, že zo zálohy obnovíte aj databázu.

Aktualizované 22. augusta 2023

Bol pre vás tento návod nápomocný?

Mohlo by vás tiež zaujímať:

Spýtajte sa nás, radi poradíme
Po - Ne 8:00-22:00
Kontaktovať podporu