Firemným zákazníkom predáva budúcnosť. Stará sa o ich potreby, spokojnosť a kvalitu služieb
Patrik Bellay pôsobí vo Websupporte dva roky. Na pozícii Key Account Managera sa venuje vzťahom s firemnými zákazníkmi (B2B segment), ktorí potrebujú výkonnejšie a individuálne riešenia pre ich biznis. Baví ho, že pracuje samostatne, a že vždy vie, čo sa v jeho segmente deje. Ako sám hovorí, jeho práca je dynamická a pestrá, každý deň zažije niečo nové. Ako vyzerá jeho pracovný týždeň, s akými nástrojmi pracuje a čo odporúča ľuďom, ktorí chcú začať na rovnakej pozícii, prezradil v rozhovore.
Patrik, ako vyzerá tvoj pracovný týždeň, čomu sa venuješ?
Ako Key Account Manager, alebo obchodník, sa starám o potreby našich klientov. Zisťujem, či sú so službami spokojní, či nepotrebujú s niečím pomôcť, či im u nás nič nechýba a zároveň vytváram a reagujem na nové príležitosti. Menšia časť môjho týždňa je naplánovaná, ako napríklad stretnutia s klientmi, interné porady alebo práca na väčších operatívnych úlohách. Zvyšok týždňa mi naplánuje moja práca, lebo je dynamická.
S akými úspechmi sa môžeš pochváliť?
Ako úspech vnímam to, ako sme zvládli krízu v roku 2022. Išlo o unikátne obdobie, počas ktorého asi naozaj nič nehralo v prospech rastu biznisu. A predsa sme rok zakončili v zelených číslach. Ukázalo sa, akú silu máme v tíme, ale aj v samotnej značke. A na to som hrdý.
Čo by si odporučil človeku, ktorý chce na rovnakej pozícii začať pracovať pre Websupport?
Pre človeka, ktorý sa chce stať obchodníkom, je kľúčové, aby bol samostatný a flexibilný. Samozrejme, že prejdeš onboardingom a kolegovia ti radi poradia, ale myslím si, že by si mal mať v krvi “drive” a samostatnosť. Je úplne v poriadku, ak zo začiatku neovládaš všetko. Dôležité je, že sa dokážeš zorientovať, kde potrebné informácie získaš a nebojíš sa pýtať. Ak si nie si niečím istá/ý, môžeš sa obrátiť na kolegov B2B adminov, ktorí ti poradia a spoločne dokážete odporučiť to najlepšie riešenie pre klienta.
Aké technológie a tooly pri práci používaš?
Svoju prácu si neviem predstaviť bez niekoľkých digitálnych toolov:
- Liveagent na komunikáciu s klientmi. Jeho výhodou je, že viem do komunikácie zapojiť aj iné osoby z tímu.
- Pipedrive, ktorý funguje ako osobný diár pre obchody a reportovanie.
- JIRA, platforma na zadávanie taskov pre tím adminov, do ktorého zadávam žiadosti na odporúčanie pre klientov, alebo zásahy na klientských serveroch.
- Interná aplikácia pre prácu so službami klientov, fakturáciu a pod.
Pracuješ na úlohách samostatne alebo sa ti niekto pozerá cez plece a kontroluje ťa?
Som plne samostatný a vyžaduje si to aj moja pozícia. Myslím si, že ak by niekto iný „pozeral cez plece“ na to, čo robím, asi by som sa s tým nevedel stotožniť. Moja rola je vo firme unikátna a ako jediný Key Account Manager sa v rámci Loopia Group fokusujem na slovenský trh.
Čo ťa presvedčilo pracovať pre Websupport?
Pre obchodníka je dôležité, ako je stotožnený s produktom, ktorý ponúka a predáva. Serverový segment je budúcnosť, ktorú predávame už dnes. Aktuálne v mojej vízii nevidím limity nášho produktu. Druhý dôležitý aspekt pre obchodníka je značka (brand), ktorú reprezentuje. Ten rozdiel v tom, ako ľudia vnímajú mňa ako osobu, ktorá reprezentuje značku Websupport, cítim už len pri predstavovaní v mailovej komunikácii alebo telefonáte.
Čo bolo pre teba najťažšie, keď si začal pracovať na tejto pozícii? A čo ti pomohlo?
Pre mňa ako netechnickú osobu bolo (a stále je) najťažšie orientovať sa v technologických pojmoch. Mal som šťastie, že môj manažér bol skvelý mentor a podľa mňa jeden z najväčších odborníkov v segmente vôbec. S jeho pomocou som sa posunul veľmi rýchlo na vyššiu úroveň. Okrem toho každý deň pracujem s tímom skúsených administrátorov, s ktorými spoločne zodpovedám za kvalitu služby. Od nich sa doslova každý deň naučím tiež niečo nové.
Prečo by si odporučil svojmu známemu, kamarátovi, aby sa uchádzal o prácu pre Websupporte?
Kariérny rast vo Websupporte nie je iba fráza. Za dva roky vo firme som videl viacero kolegov, ktorí začali pracovať na helpdesku a teraz sú na adminských pozíciách alebo v marketingu. Firma je takýmto postupom veľmi otvorená.
Super benefitom je aj flexibilita. Vo Websupporte rozumieme aktuálnym potrebám a home-office či remote working u nás funguje už roky. Staráme sa aj o zdravé pracovné prostredie a ľudia, ktorí sú v líderských rolách, počúvajú svoj tím a snažia sa, aby sa kolegom v tíme dobre pracovalo.
Poď s nami tvoriť úspešnú európsku firmu a prinášať veľké aj malé nápady do online sveta.