Baví ju pomáhať kolegom a zisťovať, čo ich motivuje
Evka Hrabovská pracuje pre Websupport už desať rokov. Ako „HRistka“ má na starosti personálne fungovanie bratislavskej pobočky firmy. Otravujú ju papierovačky, ale baví ju pomáhať kolegom a zisťovať, čo ich motivuje. Ako sama hovorí, každý deň v práci je iný ako ten predchádzajúci. Chcete vedieť, aký najväčší trapas sa jej stal v práci? Prezradila to v rozhovore
Čo robíš vo Websupporte, ako vyzerá tvoj pracovný týždeň?
Každý týždeň má iný priebeh. Mojou hlavnou zodpovednosťou je zabezpečenie fungovania našej bratislavskej pobočky z pohľadu personálneho oddelenia. Každý deň komunikujem s kolegami a pomáham im pri riešení rôznych problémov a situácií. Či už sú to personálne otázky, príprava zmlúv a dodatkov alebo organizácia firemného eventu. Keďže stále hľadáme nových kolegov a kolegyne, každý deň riešim pohovory a komunikáciu s uchádzačmi.
Čo ťa na tvojej práci nebaví?
Čo ma nebaví? Niekedy všetky tie papierovačky spojené s personalistikou vedia byť otravné. Našťastie je toho iba minimum. 🙂
Čo ťa na práci naopak baví?
Čo ma naozaj baví na mojej práci, je zisťovať to, čo motivuje mojich kolegov a pomáhať im, keď to potrebujú. Táto rola a celková práca mi umožňujú byť flexibilnou a kreatívnou pri riešení rôznych problémov a udržať pozitívne prostredie pre našich zamestnancov.
Čo ti prekážalo v predošlej práci? V čom je práca pre Websupport lepšia v porovnaní s predchádzajúcim zamestnávateľom?
Neviem to porovnať, keďže toto je moja prvá full-time práca (práca na plný úväzok) po vysokej škole. Ale môžem povedať, že je super vidieť a zažiť firmu, keď sa postupne mení a rastie. Websupport sa za tých 10 rokov výrazne zmenil a narástol, a pre mňa sú to veľmi vzácne skúsenosti.
Aké úspechy sa ti podarili? Pracuješ na úlohách samostatne alebo sa ti niekto pozerá cez plece a kontroluje ťa?
Za tie roky sme určite vylepšili celkový nábor nových zamestnancov a ich skúsenosť pri výberovom procese. Záleží nám na tom, aby mal kandidát dobrú skúsenosť od prvého momentu ako sa nám ozve až po ukončenie výberového procesu. Taktiež s tým súvisiaci onboardingový program, ktorý je pre nás veľmi dôležitý a kľúčový. Pred niekoľkými mesiacmi sme zaviedli dotazník, kde majú zamestnanci priestor po troch mesiacoch zhodnotiť, ako tento proces vnímajú. To nám prináša super spätnú väzbu a ďalšie vylepšenia.
Aký prúser sa ti stal a ako si ho vyriešila?
Raz sa mi na pohovore stalo, že som sa omylom napila kandidátovi z pohára, ale našťastie si to nevšimol a už som si ten pohár potom nechala pri sebe. :))
Čo ti vie zlepšiť tvoj deň v práci?
Mne veľmi vyhovuje chodiť do kancelárie a byť medzi ľuďmi. Takže sa vždy teším na rannú kávu v kuchynke. 🙂 A celkovo, keď spolu preberáme a riešime veci a rôzne projekty. Mám rada spoločné brainstormingy s kolegami.
Čo by si odporučila človeku, ktorý chce na rovnakej pozícii začať pracovať pre Websupport?
Z môjho pohľadu je HR pozícia dosť komplexná. Nie je to iba o hiringu (nábore) a legislatíve, ale určite sa treba vzdelávať aj v oblasti leadershipu a neustále sa zlepšovať. Po pandémii sa pracovný trh citeľne zmenil. Ľudia majú iné preferencie a požiadavky a zamestnávatelia musia byť flexibilní voči zmenám. Na mojej pozícii treba mať otvorenú myseľ a inšpirovať sa aj od ostatných firiem nielen na Slovensku, ale aj v zahraničí.
Sleduješ trendy, ktoré sa týkajú tvojej pracovnej agendy?
Áno, pravidelne odoberáme magazín Harvad Business Review alebo rôzne newslettre zo zahraničia. Naposledy sme boli na dátových raňajkách, ktoré organizovala Profesia. Tiež sme v kontakte s inými kolegami v rámci HR v iných firmách a spoločne sa častokrát radíme. Na jeseň sa chystáme na konferenciu Happiness at Work do Prahy.
Aké technológie a tooly používaš? Aký spôsob práce ti vyhovuje?
Štandardne u nás používame Slack, Google Meet, Confluence a JIRU. Nedávno sme začali používat Heartpace ako organizačný nástroj aj pre hodnotiace rozhovory. Taktiež pravidelne meriame spokojnosť a náladu zamestnancov pomocou Winningtempu.
Pracuješ na úlohách samostatne alebo sa ti niekto pozerá cez plece a kontroluje ťa?
Je to tak 50:50. Pracujem samostatne a tak mi to aj vyhovuje. Sú však úlohy, kde sa radíme spoločne s kolegyňou. Je super mať v tíme viac ľudí, keďže platí staré známe: Viac hláv, viac rozumu. 🙂 Ale najmä to, že vieme spoločne diskutovať o veciach, do hĺbky si ich prejsť a nechať si to celé na konci uležať a znova prehodnotiť.
Prečo si chcela pracovať pre Websupport?
Predtým som čiastočne pracovala v jednom z prvých coworkingov v Bratislave – Connect Coworking a tam sme často organizovali eventy so zaujímavými hosťami zo slovenských firiem. Vtedy som si povedala, že raz, keď si budem hľadať prácu, tak sa budem pozerať na úspešné slovenské firmy, ktoré nie sú zároveň úplne veľké. Vôbec ma to neťahalo do korporácie. Websupport som už mala v hľadáčiku, až sa raz na stránke objavila pozícia HR managera. Hneď som poslala svoj životopis a bolo. 🙂
Čo bolo pre teba najťažšie, keď si začal pracovať na tejto pozícii? A čo ti v tom pomohlo?
Keď som začínala, bola som junior v tejto oblasti, hoci som veľmi chcela napredovať a posúvať sa. Pred desiatimi rokmi sme boli menšia firma a bola som asi druhá „HRistka“ vo firme, takže to celé bolo v začiatkoch a bez väčších skúsenosti a know- how. Pamätám si, že som prvé mesiace dosť tápala a nemala sa s kým poradiť v rámci agendy. Časom som nadväzovala kontakty s kolegami v HR z iných firiem, chodila po vzdelávacích eventoch a postupne sa do toho dostala. Potrebovala som viac času a skúsenosti a celkové dozretie.
Funguje vo Websupporte mentoring? Máš stretnutia s kolegami, na ktorých dostávaš alebo dávaš spätnú väzbu?
Mentoring u nás funguje veľmi dobre. Od začiatku komunikujeme každému novému zamestnancovi, že je u nás otvorená kultúra v rámci dávania spätnej väzby. Ku koncu skúšobnej doby prebehne s každým zamestnancom komplexnejší rozhovor. Raz do roka má každý z nás výročný rozhovor (annual conversation) a okrem neho aj mid-check v strede roka. Ale v každom tíme fungujú aj pravidelné 1on1 (individuálne rozhovory jeden na jedného).
Prečo by si odporučila svojmu známemu, kamarátovi/kamarátke, aby sa uchádzal o prácu pre Websupport?
Websupport je skvelá firma, ktorej citeľne záleží na zamestnancoch, čo si veľmi vážim. Okrem toho je to už spomínaná otvorená kultúra v dávaní spätnej väzby a jedna z našich hodnôt: „Tvor slobodne, ale zodpovedne.” Je to môj najobľúbenejší výrok, s ktorým sa tu veľmi stotožňujem. Treťou výhodou je, že človek sa tu naozaj veľmi veľa naučí a získa skúsenosti.
Poď s nami tvoriť úspešnú európsku firmu a prinášať veľké aj malé nápady do online sveta.