Ak po prihlásení do svojej mailovej schránky s hrôzou pozeráte na prijatú poštu, ktorá bola zaspamovaná nedoručeniami (undeliverable) a podobnými správami od rôznych postmasterov, či mailer-daemonov, tak tento návod je presne pre vás. V týchto prípadoch to znamená, že útočnik alebo škodlivý skript si vybral vašu doménu a snaží sa zaspamovať vaše schránky alebo niekoho iného v menej vašej domény. Často môžu používať rôzne falošné mailery alebo iné nástroje.
1. Najskôr je potrebné skontrolovať, či nemáte zapnutý doménový kôš. Viete tak spraviť po prihlásení do Webadminu v sekcii Emaily/Doménový kôš. Pokiaľ áno, dochádza k skutočnosti, že správy rozposielane z neexistujúcich schránok ako napr. asdf@mojadomena.tld alebo fghba@mojadomena.sk sú práve kvôli ich neexistencií spracovávane doménovým košom a presúvané na vašu aktuálne zaspamovanú schránku.
Žiaľ, v takomto prípade je funkcia doménový kôš viac škodlivá ako užitočná a je veľmi výhodne ju vypnúť. Následne by sme už spam nemali pociťovať.
2. Ďalšou dôležitou vecou je sprísnenie SPF pravidla v DNS TXT záznamoch domény. Najstriktnejšia je v nich “-”, číže v spomínaných záznamoch svojej domény zmeníme už dva existujúce záznamy:
v=spf1 a mx include:_spf.websupport.sk ?all
spf2.0/pra a mx include:_sid.websupport.sk ?all
na:
v=spf1 a mx include:_spf.websupport.sk -all
spf2.0/pra a mx include:_sid.websupport.sk -all
Toto nastavenie zamedzuje odosielaniu správ zo schránok, ktoré reálne neexistujú na mailových serveroch definovaných v MX záznamoch. Úpravu SPF záznamov môžete spraviť po prihlásení do Webadmin rozhrania, sekcia DNS/TXT.
3. V prípade, že vám nepomohla ani jedna z vyššie uvedených možností spam eliminovať, je možné opäť v správe domény nastaviť filtre. Avšak pri tejto možnosti je potrebné si vytipovať slová, ktoré sa v spamových správach zhodujú a opakujú často ako napríklad (undeliverable message returned to sender) a následné na základe týchto správy mazať.