Existuje niekoľko možností zviditeľnenia sa. S Google AdWords je na to možné využiť dva základné nástroje:
Reklama vo vyhľadávaní
Vaša reklama sa zobrazí v časti Sponzorované odkazy vo výsledkoch vyhľadávania na google.sk alebo google.com. Odkazy musia byť relevantné k výrazu, ktorý používateľ zadal do vyhľadávača. Výrazy sú v tomto prípade „kľúčové slová“ , ktoré si zvolili inzerenti podľa zamerania svojho podnikania. Inzeráty majú textovú formu a môžu sa zobrazovať na dvoch pozíciách:
- nad prirodzenými výsledkami (vyznačené žltou farbou)
- vedľa v samostatnom stĺpci
Za reklamu vo vyhľadávaní platíte iba vtedy, ak na váš inzerát niekto klikne. Ak máte kreditný systém, stiahne sa vám patričný počet kreditov.
Kontextová reklama
Vaša reklama súvisí s obsahom (kontextom) webu, kde sa zobrazuje (napr. reklama na turistické topánky na webe o horách a cestovaní) a oslovuje potenciálneho zákazníka pri jeho surfovaní internetom. Inzerát môže mať textovú alebo grafickú (baner) podobu. Cena sa odvíja od zvoleného systému platenia:
- platíte za počet kliknutí (PPC – pay per click)
- platíte za počet zobrazení inzerátu (násobky 1000 – napr. 5000, 80 000; PPT – pay per thousand – platba za tisíc zobrazení)
Na internete sa nachádza obrovské množstvo webov. Pomocou služby Google AdWords môžete vyskúšať partnerské weby v tzv. reklamnej sieti Google.