Prvé kroky v nástroji uľahčuje sprievodca. Celý proces začatia s optimalizáciou zaberie pár minút a vyhodnotí, ako je na tom stránka vo vyhľadávačoch, načíta celú stránku tak, ako sa zobrazuje na internete a pripraví personalizované úlohy pre klienta. Stačí vložiť webovú adresu, zadať osobné údaje (meno, priezvisko, titul, …tie sa načítajú automaticky z WebAdminu, ale je ich možnosť upraviť), údaje spoločnosti. Následne na rad prichádzajú oblasti podnikania.
Vyberá sa z troch možností: oblasť podnikania, kategória a sektor. V ďalšom kroku si klient vyberá pôsobnosť svojej firmy – či je firma lokálna alebo celonárodná. Je možnosť posuvníkom určiť počet km, ktoré môžu byť pôsobiskom firmy. Je možné použiť maximálne 3 lokality.
Následne systém určí, v koľkých vyhľadávačoch alebo “adresároch firiem” sa web nachádza. Okrem lepšieho hodnotenia výsledkov vyhľadávačmi je pre spoločnosti stále dôležitejšie, aby boli správne registrované a evidované v on-line adresároch. To platí pre všetky sektory podnikania. Potenciálni zákazníci používajú tieto adresáre ako zdroj produktov alebo služieb vo svojej oblasti, takže je výrazne lepšie, ak sú v týchto adresároch uvedený.
Systém následne definuje, aký redakčný systém (CMS) web využíva, prípadne je možnosť vybrať z predvolených, ktoré sú: WordPress, Drupal, Joomla, Webnode, Vlastná webstránka, statická stránka a iné CMS.