Práca s faktúrami

Administráciu predfaktúr, faktúr a dobropisov nájdete vo WebAdminev sekcii Faktúry.

Úpravy cez Webadmin môžete využiť na:

  • preposielanie predfaktúr, faktúr a dobropisov na iný e-mail
  • zmenu fakturačných údajov na vystavenej predfaktúre alebo faktúre v rámci rovnakého mesiaca kedy bola vystavená ostrá faktúra
  • oddelenie si konkrétnych služieb do inej predfaktúry
  • spojenie viacerých predfaktúr do jednej

Administrácia fakturácie

Po prihlásení sa do Webadminu v sekcii Faktúry uvidíte 3 karty. Budete tam mať možnosť si pozrieť vystavené predfaktúry, faktúry a dobropisy. Rovnako je možné aj upravovať jednotlivé doklady v stanovenom čase, preposielať ich a podobne.

Predfaktúry

Prvá karta obsahuje vaše neuhradené predfaktúry. V tejto sekcii môžete vykonať nasledujúce možnosti:

  • Kliknutím na Zobraziť môžete otvoriť predmetnú predfaktúru
  • Možnosť Zaplatiť vás presmeruje na úhradu predfaktúry
  • Stiahnuť PDF stiahne doklad
  • Kliknutím na Preposlať môžete doklad preposlať na ľubovoľný e-mail
  • Cez možnosť Zmeniť fakturačnú údaje môžete editovať údaje odberateľa na faktúre alebo vybrať údaje z existujúceho fakturačného profilu
  • Možnosť Rozdeliť umožňuje presunúť vybrané položky na samostatnú predfaktúru
  • Ak službu už neplánujete predĺžiť, zvoľte možnosť Zmazať

Faktúry

Druhá karta obsahuje vyúčtovacie alebo ostré faktúry – daňové doklady, pričom aj tu nájdete možnosť vykonať akcie:

  • Kliknutím na Zobraziť môžete otvoriť predmetnú faktúru.
  • Cez možnosť Zmeniť fakturačné údaje môžete editovať údaje odberateľa na faktúre alebo vybrať údaje z existujúceho fakturačného profilu. Zmenu je možné vykonať v rovnakom mesiaci v akom bola vyúčtovacia faktúra vystavená.
  • Stiahnuť PDF stiahne doklad.
  • Kliknutím na Preposlať môžete doklad preposlať na ľubovoľný e-mail.
UPOZORNENIE

Možnosť zmeniť fakturačné údaje sa zobrazí iba pri faktúrach, ktoré boli uhradené v aktuálnom mesiaci. Staršie daňové doklady už nie je možné editovať.

Dobropisy

Ak ste v minulosti zrušili nejakú službu ešte pred esxpiráciou a máte k tomu vystavený dobropis, nájdete tento doklad v poslednej karte. Tu opätovne nájdete možnosti Zobraziť, Stiahnuť PDF, Preposlať a Dobropisovaná faktúra.

Preposlanie faktúry

Ak ste službu uhradili v riadnom termíne splatnosti a nemáte k dispozícii faktúru je nutné si preveriť nastavený kontaktný/fakturačný e-mail.

Faktúry zasielame ihneď po spárovaní platby na kontaktný e-mail vedený pod kontom. V prípade ak máte zadefinovaný fakturačný e-mail, tak sa faktúra preposiela aj na ten. Faktúru je možné nájsť aj priamo v rozhraní Webadminu a to v sekcii Faktúry, kde si ju viete kedykoľvek stiahnuť ako .pdf súbor alebo preposlať doklad o úhrade na vami zvolený e-mail.

V sekcii Faktúry kliknite na rozšírené menu zobrazené ako tri bodky nachádzajúce sa napravo od faktúry a zvoľte si možnosť Preposlať.

Ak ste nedostali faktúru a máte kontaktný e-mail zadefinovaný ako @gmail.com, tak odporúčame preveriť či daný e-mail nebol označený ako reklama. Gmail zvykne tieto e-maily zatriediť rámci doručených správ.

Zlučovanie predfaktúr

V prípade vystavených predfaktúr v rovnakom období si môžete výrazne zjednodušiť platenie a to zlúčením viacerých predfaktúr do jednej spoločnej.

  1. Prihláste sa do Webadminu
  2. ​Kliknite na hornej lište na sekciu Faktúry
  3. Označte požadované predaktúry kliknutím na štvorček na ľavej strane stránky
  4. Potvrďte kliknutím na Zlúčiť na spodnej lište stránky a opätovne potvrďte vykonanie zmien kliknutím na Zlúčiť a danú predfaktúru následne stačí uhradiť.

Rozdelenie predfaktúry

Ak potrebujete predfaktúru za konkrétnu službu zaslať samostatne niekomu inému alebo len rozdeliť predfaktúru na viaceré, tak postupujte nasledovne:

  • Prihláste sa do Webadminu
  • ​Kliknite na hornej lište na sekciu Faktúry
  • Vedľa predfaktúry kliknite na rozšírené menu zobrazené ako tri bodky, nachádzajúce sa napravo od predfaktúry a zvoľte si možnosť Rozdeliť.
  • Následne si vyberte službu (alebo viac služieb), ktoré majú byt osamostatnené a potvrďte výber. Kliknite buď na Rozdeliť označené alebo na Rozdeliť osobitne. Bude Vám vystavená osobitná predfaktúra s danými službami.
Zlučovanie a rozdelenie vyúčtovacích faktúr

Nakoľko je faktúra originálny daňový doklad, rozdeliť alebo zlúčiť služby na nej nie je možné.

Zmena obdobia a parametrov

Pre úpravu obdobia na predfaktúre si vyberte v zozname faktúr konkrétnu a na pri nej napravo kliknite na Detail, pre jej zobrazenie.

Vedľa služby na predfaktúre kliknite na rozšírené menu zobrazené ako tri bodky, nachádzajúce sa napravo od služby a zvoľte si možnosť Upraviť.

Fakturačné obdobie na predfaktúre je možné zmeniť iba pri predlžovaní už existujúcej služby. Pri novo objednanej službe táto zmena nie je možná.

Vyberte požadované obdobie (rôzne služby majú rôzne dostupné obdobia fakturácie) a zmenu potvrďte kliknutím na tlačidlo Uložiť. Čiastka na vystavenej predfaktúre sa automaticky upraví a variabilný symbol ostane rovnaký.

Odstránenie služieb z predfaktúry

Ak sa na predfaktúre nachádza jedna alebo viac služieb o ktorú už nemáte záujem, postupujte nasledovne:

  • Prihláste sa do Webadminu
  • ​Kliknite na hornej lište na sekciu Faktúry
  • Vedľa predfaktúry kliknite na rozšírené menu zobrazené ako tri bodky, nachádzajúce sa napravo od predfaktúry a zvoľte si možnosť Detail.
  • Následne sa zobrazí zoznam služieb na predfaktúre, kde kliknite na rozšírené menu zobrazené ako tri bodky, nachádzajúce sa napravo od služby a vyberte možnosť Zmazať.
  • Odstránenie následne stačí len potvrdiť a služba sa automaticky deaktivuje. O 7 dní sa z účtu zmaže.

Zmazanie predfaktúry

  • Prihláste sa do Webadminu
  • ​Kliknite na hornej lište na sekciu Faktúry
  • Automaticky sa Vám načíta sekcia Neuhradené predfaktúry.
  • Vyberte požadovanú predfaktúru, ktorú si prajete zmazať a vedľa nej napravo kliknite na rozšírené možnosti zobrazené ako 3 bodky a kliknite na tlačidlo Zmazať.
  • Pre potvrdenie zmazania predfaktúry kliknite na tlačidlo Potvrdiť. Zmazaním predfaktúry sa okamžite deaktivujú služby a o 7 dní sa následne z účtu automaticky zmažú.
Aktualizované 17. marca 2025
Bol pre vás tento návod nápomocný?

Mohlo by vás tiež zaujímať:

Spýtajte sa nás, radi poradíme
Po - Ne 8:00-22:00
Kontaktovať podporu