1. Báza znalostí
  2. E-mail
  3. Pokročilé nastavenia
  4. Spam odchádzajúci z emailovej adresy

Spam odchádzajúci z emailovej adresy

V rámci antispamovej ochrany je odchádzajúca pošta z Vašich schránok vždy kontrolovaná naším antispamovým filtrom. V prípade, že správa, ktorá má byť odoslaná, vykazuje charakteristiky spamu, jej odoslanie je zablokované a užívateľovi sa vráti o tom informácia, aby mal možnosť správu upraviť do vhodnej podoby. Toto funguje najmä pri poštových klientoch, v reálnom čase.


V prípade, že náš systém eviduje opakované pokusy o odoslanie správ, ktoré sú označované ako spam, môže prísť k zablokovaniu odosielania pošty pre danú schránku, o čom je užívateľovi zasielaný notifikačný email. Toto sa týka predovšetkým automatizovaných riešení pre odosielanie správ, ktoré sú schopné odoslať jednu správu desiatkam užívateľov v zlomkoch sekundy.

Ak ste boli upozornení na to, že z Vášho emailového konta bolo odosielané veľké množstvo spamu, v drvivej väčšine prípadov ide o jednu z nasledovných situácii:

1. Vaše schránky boli napadnuté

Útočníci neustále hľadajú nové nedostatočne zabezpečené systémy ktorých výpočtová sila by sa dala použiť pre ich potreby, to sa tyka webu, emailových schránok aj Vašich zariadení doma či v práci.

Odporúčame preto vykonať nasledovné kroky:

  • skontrolovať a prečistiť Váš web, Vašu stránku
  • aktualizovať prihlasovacie údaje k emailovým schránkam(zmeniť heslo)
  • nastaviť GEOIP ochranu pre Vaše schránky
  • skontrolovať zariadenia, ktoré majú do jednotlivých schránok prístup na prítomnosť vírusov – napr. Váš PC.

Tieto kroky je možné robiť pravidelne v rámci prevencie, zmeny hesiel sú všeobecne odporúčané každých 3-6 mesiacov, na správu hesiel je možné použiť tzv. password manager aplikácie.

2. Email / Newsletter, ktorý ste sa pokúsili odoslať bol nevhodne formátovaný / formulovaný

Občas sa môže stať, že je ako spam vyhodnotená správa alebo newsletter, ktorý ste sa snažili odoslať ako legitímnu poštu. Náš spamfilter reaguje výlučne na obsah, čiže vždy je takéto blokovanie otázkou toho, čo sa nachádza v predmete alebo tele správy a zablokovanú správu je preto potrebné dôkladne preveriť a vhodne upraviť, aby ju bolo možné úspešne odoslať.

Aktualizované 12. februára 2019

Bol pre vás tento návod nápomocný?

Mohlo by vás tiež zaujímať:

Spýtajte sa nás, radi poradíme
Po - Ne 8:00-22:00
Kontaktovať podporu