Ak máte svoju doménu zaregistrovanú u iného registrátora a rozhodli ste sa u nás využívať emaily, bude nutné požiadať správcu DNS záznamov (alebo registrátora) domény o nasmerovanie jej DNS záznamov na naše servery. Zmena DNS záznamov prebieha v dvoch krokoch.
1. Zmena MX záznamov, ktoré umožňujú určiť server, ktorý má spracovať emaily vašej domény.
@ 600 IN MX 10 mx10.websupport.sk @ 600 IN MX 100 mx20.websupport.sk
Znak @ znamená, že MX záznam platí pre hlavnú doménu a všetky jej subdomény. 600 je parameter TTL a určuje na ako dlho si môžu servery poskytovateľov internetu zapamätať dané nastavenie DNS. Čas je uvedený v sekundách. IN MX definuje, že ide o MX záznam. Číselná hodnota 10 a 100 určuje prioritu záznamu. Posledný záznam je adresa MX záznamu, ktorý smeruje maily na určitý server.
2. Zmena TXT záznamov, ktoré zabezpečia, že emaily odoslané z našich serverov budú považované za dôveryhodné a prijímatelia ich budú schopní prijať. Viac o SPF záznamoch sa dočítate v tomto článku.
@ 600 IN TXT "v=spf1 a mx include:_spf.m1.websupport.sk ?all"
Zároveň sa presvedčte, že v TXT záznamoch nemáte spf1 záznam duplicitne. Ak už vidíte v TXT záznamoch nejaký spf1 vytvorený, odporúčame ho zmazať. Ak chcete odosielať emaily z viacerých serverov, nielen z Websupportu, nevytvárajte dva SPF záznamy, stačí ich skombinovať.
Príklad kombinácie dvoch spf1 záznamov pre Websupport a Google Mail: v=spf1 a mx include:_spf.m1.websupport.sk include:_spf.google.com ?all