Kód jazyka
Kód jazyka „hreflang“ je ako ukazovateľ pre vyhľadávače, najmä pre Google, že vaše webové stránky sú lokalizované do viacerých jazykov. Pomáha zaistiť, že ľudia pri vyhľadávaní v rôznych jazykoch nájdu najrelevantnejšiu verziu vášho webu.
Ak napríklad vytvoríte španielsku verziu svojej domovskej stránky v slovenskom jazyku, označíte ju ako „španielčina“, čím sa vloží hreflang= „es.“ Výsledkom je, že španielska verzia vašej stránky sa otvorí pre hľadajúcich s IP adresou v španielsky hovoriacej krajine.
Google má príručku osvedčených postupov na používanie značiek hreflang, ktorú si môžete pozrieť tu.
Ako pridať kód jazyka
1, Kliknite na Stránky na hornom paneli, aby ste otvorili správcu stránok a nájdite tam stránku, ktorú chcete upraviť podľa jazyka.
2, Otvoríte pri nej možnosť Nastavenia.
3, Na karte Všeobecné prejdite do časti Kód jazyka a zo zoznamu vyberte jazyk.
4, Výber uložte.
Vytváranie viacjazyčnej navigácie na stránke
Môžete preložiť navigáciu, ktorá je špecifická pre každú jazykovú mutáciu vašej stránky, aby ste svojim medzinárodným návštevníkom pomohli prechádzať stránkami v ich vlastnom jazyku.
1, Vyberte jazykovú verziu vľavo v hornej lište editora.
2, Následne v konkrétnej jazykovej mutácií kliknite na možnosť Navigácia
3, Tu môžete vidieť presnú kópiu vašej úvodnej navigácie pripravenú na preklad do nového jazyka. Ak chcete začať prekladať, umiestnite kurzor myši na položku stránky v zozname a kliknite na jej ikonu Nastavenia.
4, Upravte Titulok a pomenujte ho v novom jazyku a nastavenia uložte.