Ansible – 2. Konfiguračný súbor, inventory a playbook V predošlej časti seriálu o automatizačnom nástroji Ansible sme si stručne zhrnuli históriu projektu. Popísali sme tiež základný koncept fungovania,...
Ansible – 3. Premenné (facts, variables a Jinja) V predošlej časti sme definovaním obsahu konfiguračného súboru, zoznamu IP adries managed nodes a vytvorením jednoduchého playbooku dosiahli stav, v...
Ansible – 4. Vault, bloky a role V predošlej časti seriálu o nástroji Ansible sme vysvetlili, čo sú to premenné a ako sa môžu použiť. Ansible rozoznáva...
Git – história, inštalácia a použitie offline Git SCM (Source Code Management, čiže správca zdrojového kódu) je slobodný softvér s otvoreným zdrojovým kódom, ktorý slúži na distribuovanú...
Kubernetes – 1. História, architektúra a inštalácia Zdarma dostupný systém s otvoreným zdrojovým kódom Kubernetes (K8s) slúži na organizovanie kontajnerov, čo umožňuje automatizáciu nasadenia, škálovania a správy...
Kubernetes – 2. Nody, pody a služby V predošlom diele sme Kubernetes predstavili z hľadiska histórie a architektúry. Tiež sme nainštalovali malý Kubernetes (minikube), aby mohol Kubernetes...
Kubernetes – 3. Job a deployment V druhom diele sme ukázali, ako nainštalovať Kubernetes Cluster vo Virtuálnom dátovom centre (VDC), ako spustiť Kubernetes Master Server a...
Kubernetes – 4. Node Affinity, Resource Requests a Limits V tretej časti sme si ukázali základy textového konfiguračného súbor vo formáte YAML. Na jednoduchých YAML súboroch sme si ukázali,...
Kubernetes – 5. Taints a Tolerations Vo štvrtej časti sme si ukázali, ako obmedziť nasadenie podov iba na konkrétne nody za pomoci štítkov (labels), ktorými sme...
Kubernetes – 6. Storage pomocou emptyDir a hostPath V piatom diele sme predstavili ďalší spôsob obmedzenia nasadenia podov iba na určité nody. Zatiaľčo pomocou sady pravidiel Node Affinity...