Kategórie
Novinky Zákulisie

Lepšia kvalita služieb, zákazníckej podpory a nové produkty

Doba čítania: 3 min.

Pred necelým pol rokom sme vám predstavili 3 priority na tento rok. Zároveň sme sľúbili, že vás budeme pravidelne informovať o ich napĺňaní a ďalších krokoch. Vo februári sme hovorili o 3 kľúčových prioritách:

  • Zlepšenie kvality služieb
  • Zlepšenie zákazníckej podpory
  • Vyplnenie produktových medzier

Lepšia kvalita služieb

V priebehu prvého pol roka sa nám podarilo výrazne zlepšiť kvalitu hostingových a serverových služieb. Veríme, že ste to pocítili aj vy. Primárnu zásluhu na tom majú tieto veci:

  1. významý upgrade siete
  2. intenzívna migrácia na cieľovú architektúru
  3. upratanie interných nástorjov

V rámci migrácie na cieľovú architektúru sme pridali 26 nových SSD serverov, 2 backup servery a presunuli tisíce hostingov. Všetky zmeny sa budú aj naďalej prejavovať v zlepšovaní dostupnosti a rýchlosti služieb. Len pre ilustráciu, za posledných 6 mesiacov minulého roka sme evidovali nedostupnosť služieb v priemere 41 user-minút. Naopak, v prvých mesiacoch toho aktuálneho sme zaznamenali nedostupnosť v priemere 4 user-minúty. To je 10 – násobné zlepšenie. Máme z toho veľkú radosť, no makáme ďalej.

Kvalitnejšia zákaznícka podpora

Posledných 6 mesiacov som strávil osobne na helpdesku. Sledoval som, aké problémy riešite, čo sú kľúčové oblasti otázok a ako im vieme systémovo predchádzať. Časť výstupov z našich analýz sme už aplikovali rovno do nového WebAdmina a ďalších zlepšovákov.

V rámci návrhov sme sa snažili predísť situáciam, kde sa riešenie problémov zbytočne naťahuje. Cieľom bolo zjednodušiť rôzne úkony a spístupniť našu “knowledge base”, aby ste mali vždy efektívne a rýchle riešenie po ruke.

Výsledkom 6 mesačného snaženia sme dosiahli výrazne lepšie hodnotenia našich kolegov na helpdesku, ktoré dostávajú práve od vás prostredníctvom Nicereply. Dnes sme v priemere na hodnotení 9.55, čo znamená, že za každé negatívne hodnotenie (ktoré nás samozrejme stále štve) sme dostali viac ako 20 pozitívnych. Naďalej však budeme v tejto snahe pokračovať. Ak máte návrh, aké zlepšenia by sme mali v rámci zákazníckej podpory zvážiť – dajte nám vedieť.

Nové produkty

Fakt je ten, že máme naozaj široké spektrum zákazníkov. Uvedmojeme si, že častokrát nedokážeme pokryť úplne všetky potreby. V rámci produktov sme sa v prvom polroku zamerali hlavne na WebAdmin, na ktorý sme dostali veľa pozitívnych ohlasov. Stále zbierame vašu spätnú väzbu, tak ak máte niečo na srdci, sem s tým.

Detailne sme analyzovali požiadavky serverových klientov, z čoho vzišiel upgrade dedikovaných severov. Vylepšili sme všetky konfigurácie a prešli sme na kvalitnejšie železo od Dell, aby vaše aplikácie bežali svižnejšie a bez zbytočných problémov. Vieme zmluvne zaviazať ku garantovanému reakčnému času 4 hodiny (SLA – service level agreement).

Zároveň sme analyzovali stav súčasných VPS produktov, očakávania zákazníkov v rámci podpory, z čoho vznikne v druhej polovici tohto roka veľký priestor na zlepšenie serverových riešení.

Rozšírili sme aj portfólio domén. Dnes máme už viac ako 450 TLD k dispozícii.

Podpora podnikateľského prostredia

Pracovali sme aj na projektoch, ktoré sú prínosné pre celú spločnosť. Teší nás, že sme podporili Nadáciu Pontis a ich Fond pre transparentné Slovnesko, rovnako tak platformu Slovensko.Digital.

Osobne, najväčšiu radosť mi robila FreeWeb kampaň. V rámci nej sme vám predstavili niekoľko zaujímavých projektov, ktoré vyrástli aj vďaka našej podpore. Zároveň sa nám podarilo prilákať množstvo nových a nádejných projektov a osobností, ktoré budeme v budúcnosti podporovať. Som veľmi pyšný na reštart programu FreeWeb a verím, že sa páči aj vám a v budúcnosti túto možnosť využijete.

Čo ďalej?

Priority a ciele na ďalší polrok sú jasné – kvalita služieb, kvalitná podpora a rozširovanie produktového portfólia. Som presvedčený o tom, že množstvo zdrojov a efektivita práce, ktorú sme vynaložili v prvom polroku nám otvorí priestor v priebehu jesene a zimy, aby sme mohli zrealizovať všetky plány v rámci produktových upgrade-ov. Držte nám palce.

[mc4wp_form]

Autor: Ján Cifra

CEO WebSupportu a Managing Director pre CEE v rámci Loopia Group. Vyštudoval Vlerick Leuven-Gent Management School v Belgicku. Profesionálne skúsenosti získal riadením veľkých tímov v nadnárodných IT spoločnostiach alebo ako mentor začínajúcich startupov v Bratislave, Bruseli a Londýne.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *