Kategórie
Technológie Tipy a triky

6 tipov na úspešnú kampaň pre neziskovú myšlienku

Doba čítania: 4 min.

Zmena zimného času na letný rozčúli asi každého. Budíme sa o hodinu skôr, sme nervózni a hlavne nechápeme prečo by sa mal čas posúvať späť. Väčšina z nás si zanadáva a ide ďalej. Jozef Mak pri frflaní nezostal.

v3 copy

“Začal som skúmať prečo vlastne DST existuje, ako vzniklo a aké má dopady. Na moje prekvapenie sa touto témou zaoberá veľké množstvo vedeckých štúdií (často publikovaných v renomovaných magazínoch), ktorých závery vo výraznej väčšine hovoria o negatívnych dopadoch. Zarazila ma šírka záberu dopadov DST – od ekonómie a environmentalistiky, cez psychológiu až po medicínu. Jedna perlička za všetky je dokázaný priamy vplyv zmeny letného a zimného času na zvýšený výskyt samovrážd.”

Diplomovka o infografikách bola katalyzátorom pre vznik kampane proti DST. Jeho web We don’t need DST sa stal virálnym, zasiahol ľudí po celom svete, preložil sa do 20 jazykov a petíciu proti letnému času podpísalo viac ako 5 500 jednotlivcov, ktorých vstávať o hodinu skôr tiež otravuje. Jozef sa s nami podelil o tipy a triky, ako vytovriť kampaň na neziskovú myšlienku.

Snímka obrazovky 2016-05-17 o 10.43.41

Vhodne zvolená forma

Cieľom bolo agitovať medzi ľuďmi. Na to treba získať čo najväčšie publikum. Virálnosť bola preto základom celého projektu. Na tento účel bola prispôsobená celá forma. Jednoduchý web s jasným posolstvom – stručne, ale účinne informuje resp. presviedča a zároveň sa opiera kvalitné vedecké štúdie, pričom celý čas vedie návštevníkov k hlavnému cieľu – zdieľať stránku na sociálnych médiach.

Crowdsourcing

Pri téme, ktorá má potenciál spájať ľudí a zároveň ich rozčuľuje, je dobré, nechať ich angažovať sa a využiť ich energiu v prospech projektu. V priebehu pár hodín až dní od spustenia stránky reagovali desiatky ľudí na prosbu o pomoc s prekladom webu. Celkovo 42 ľudí poslalo preklady a stránka je preto dostupná až v 20 jazykových mutáciach. To umožnilo získať ešte väčšie množstvo návštevníkov.

Snímka obrazovky 2016-05-17 o 10.49.29

Twitter a nové technológie

Pri takomto globálnom projekte sa Twitter ukázal byť dôležitejším ako Facebook. Až 45 % všetkej návštevnosti pripadalo tisícom tweetov s linkom na mikro stránku. Kľúčové bolo zaujať pozornosť vplyvných ľudí a médií s desiatkami, až stovkami tisíc followerov.

To sa podarilo kombináciou dizajnu, technológií a samotnej témy. V čase spustenia, bolo využitie HTML5 a CSS3 na vytvorenie infografiky s bohatými animáciami relatívne priekopnícke. To zaujalo známych webdizajnérov ako Chris Coyier, či developerov Christian Heilmann, alebo weby Smashing Magazine a Webdedigner Depot.

Ak si ešte predstavíme komplikácie, ktoré DST občas vytvára pri vývoji software, tak medzi geekmi z projektu proti DST vznikla slušná virálna vlna.
Snímka obrazovky 2016-05-17 o 10.50.26

Načasovanie

Wedontneeddst.com bolo spustené 1 deň pred zmenou letného času na zimný v EÚ a 8 dní pred zmenou v USA. Obdobie keď sa ľudia chystajú prenastavovať čas na hodinkách je časom kedy s DST prichádzajú priamo do styku a to je moment kedy ich je najlepšie zasiahnuť. Efekt by bol výraznejší pri jarnom posune času kedy ľudia viacej nadávajú lebo sa menej vyspia. To však z pohľadu diplomovej práce nebolo možné vzhľadom na termín odovzdávania.

Snímka obrazovky 2016-05-17 o 10.49.18

Mobile first

Z časových dôvodov nebol projekt prispôsobený pre mobilné platformy čo bolo jeho najväčšou slabinou. Hoci v dobe vzniku projektu neboli mobilné zariadenia z pohľadu návštevnosti dominantné, bola to nevyužitá príležitosť. Dnes by som už projekt od základu tvoril primárne pre mobilných návštevníkov.

Snímka obrazovky 2016-05-17 o 10.51.32

Či už máte neziskovku alebo dôležitú myšlienku, o ktorú sa treba podeliť so svetom, nechajte sa inšpirovať tipmi od Jozefa. Tešíme sa na ďalšie slovenské virálne projekty a pevne veríme, že sa toho letného času jedného dňa konečne zbavíme.

[mc4wp_form]

Autor: Barbora Ilić

Miluje inovatívne riešenia, píše pre svetové mediá a spolupracuje s rôznymi startupmi. Tvorí komunikačné stratégie, je marketérka, milovníčka zdravého jedla a vášnivá cestovateľka.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *