S kamarátom sme dostali nápad na vlastný biznis. Dali sme dokopy príbeh novej značky, stratégiu a aj rukou nakreslenú predstavu budúcej identity a loga. V začiatkoch sme však nemohli investovať do profesionálneho dokončenia firemnej identity mnoho peňazí – a tak sme skúsili šťastie a dopyt na výrobu loga sme zadali v jednej veľkej Facebook skupine združujúcej dizajnérov. Na svoju neskúsenosť sme však doplatili.
Vaša cenná značka, vaša drahá doména
V dobe internetu je samozrejmé, že sme pre našu budúcu značku chceli rovnako peknú doménu. Hneď po tom, ako sme zadali dopyt na výrobu loga, sme si na stránkach WebSupportu overili dostupnosť našej želanej domény – paráda, je voľná! S kamarátom sme sa dohodli, že hneď ráno voľnú doménu aj zakúpime. Zrejme už tušíte zápletku a nemýlite sa – o 10 hodín neskôr bola totiž doména už obsadená.
“Nikdy neodkladajte registráciu domény”
Nechápačky. Bolo jednoduché overiť, aká firma doménu zaregistrovala. Zistili sme, že spolumajiteľom je „úplnou náhodou“ jeden z dizajnérov, ktorí v spomínanej FB skupine odpovedali na náš dopyt! Rozčarovanie. Ihneď sme firmu a dizajnéra kontaktovali aby sme zistili, o čo ide. Tentokrát už však nešlo o profesionálnu službu grafického dizajnéra a dodanie loga – ale o biznis s doménou, ktorej cena sa zo dňa na deň z 14,67 EUR vyšplhala na závratných 3.000 EUR, čo pre nás bolo šokujúce a neakceptovateľné. Popri tom sme si z telefónu vypočuli, že ide o úplne bežné praktiky a vo svete je takýto obchod s doménami normálny.
Obrovské ponaučenie
Sme mladí ľudia s pozitívnym prístupom a aj preto nakoniec dopadol tento prípad vzájomnou dohodou. Doména je už v našich rukách. Keď sme však zadávali dopyt na tvorbu loga, vo sne by nám nenapadlo, že to niekto dokáže takýmto spôsobom zneužiť. Náš projekt sa ani len nerozbehol a už sme sa ocitli v pozícii, keď sa nás niekto snaží zneužiť. Iste, chybu sme spravili aj my, a doslova na ňu doplácame.
Odnášame si však obrovské ponaučenie a to isté odporúčame aj vám: pokiaľ to s novým projektom myslíte vážne, zaregistrujte si doménu za pár EUR hneď, ako je to možné a neodkladajte to na neskôr.
5 odpovedí na “Zvláštne praktiky niektorých „podnikateľov“”
Zdravím, takéto praktiky poznáme aj my, aj keď s webom sme problém nemali, nakoľko sme stretli šikovného chalana, ktorý s Websupportom roky spolupracuje a všetko sme vybavili veľmi rýchlo a bez problémov.
Držíme palce pri rozbiehaní.
PR?
To je ten slavny slovensky SK-NIC – najgenialnejsi system vymysleny prave pre domenovych spekulantov, kde je uplne v pohode registrovanie (resp. obsadzovanie) domen uplne zdarma. Dokonca kratky cas dozadu bolo mozne taketo domeny zadarmo aj drzat obsadene (TA) do nekonecneho loopu. Niektori sedlaci maju len na tom zalozeny biznis, ze registruju neskutocne mnozstva domen ludom priamo pred nosom a potom na drzovku dojdu za vami, ze aha, mam pre vas lukrativnu domenu – mozete si u nas nechat spravit na tej domene web, alebo si domenu mozete za 1000 euro odkupit.
Hlavne, ze ked clovek chce prepisat domenu na niekoho, tak musi pol dna behat po notaroch – lebo SK-NIC chrani uzivatelov. Debilizmus aj s tym, ktory toto cele vymyslel… To len v tomto state moze existovat.
Ked riesim nejaku znacku a domenu k nej, tak .sk domenu riesim vzdy az poslednu po .com .eu .info, atd. Cely slovensky domenovy system stoji tak za 3,14ču…
najprv pozriem domenu az potom zadam vyrobu loga, ci fakt PR?