Ak podnikáte na webe, isto si poctivo sledujete, koľko ľudí navštevuje váš web, prípadne z akého zdroja k vám prichádzajú. Viete však aj to, ako sa správajú v nákupnom procese na vašom webe?
Enhanced Ecommerce pre Google Universal Analytics je ďalšou generáciou Ecommerce trackovania s pokročilými funkciami, ktoré umožňujú vidieť cestu zákazníka na vašom webe. Odporúčame preto využiť toto rozšírenie a zlepšiť tak konverznosť vášho internetového obchodu (pokiaľ už toto rozšírenie používate, tento článok nie je určený pre vás).
Úplne prvým predpokladom je, že vaša stránka by mala používať Universal Analytics namiesto starých Google Analytics (prečítajte si návod). Rozšírenie Enhanced Ecommerce nie je v Universal Analytics dostupné štandardne a je potrebné si ho aktivovať. Pre pokročilé sledovanie odporúčame využiť vášho programátora.
Čo získate nasadením Enhance Ecommerce
V prvom Ecommerce module pre Google Analytics bolo možné získať dáta až potom, ako sa uskutočnila transakcia. Enhanced Ecommerce posúva internetový nákup na ďalší level a vy budete môcť sledovať celý cyklus nákupu. Budete teda môcť zistiť, čo sa dialo ešte pred samotnou transakciou.
Enhanced Ecommerce je skvelé riešenie pre väčšie firmy, ale aj pre malé internetové obchody.
Dáta, ktoré budete môcť sledovať:
- Dáta o počte pridaní do košíka pre jednotlivé produkty.
- Dáta o tom, ktorý produkt najviac konvertuje (stačí nájsť pomer počtu videní produktu a jeho nákupov).
- Dáta, z ktorých zistíte najslabšiu stránku nákupného košíka (kde odchádza najviac ľudí).
- Zo všetkých spomínaných dát si následne budete môcť vytvoriť segment, ktorý vám možno napovie, že ľudia prichádzajúci na vašu stránku z reklamy si pridávajú produkty do košíka, ale neobjednávajú ich.
- Uvidíte dáta o nezaplatených objednávkach a budete tak presne vedieť, koľko máte objednávok a koľko z nich je reálne zaplatených.
- Uvidíte, akú výkonnosť majú interné bannery na vašej stránke.
Tento report (obrázok vyššie) je jeden z najužitočnejších, ktorý nájdete v nových Enhanced Ecommerce. V prvom kroku vidíte, že na stránku prišlo 19 485 relácií. Z toho len 5 455 videlo jeden z produktov na stránke. Najväčší prepad však nastal medzi tým, koľko relácií videlo produkt a následne si ho pridalo do košíka. Tým, že si vytvoríte segment práve z týchto relácií, budete môcť vedieť napríklad to, ktorý kanál vám urobil najväčší skok v tomto prechode.
Optimalizácia produktovej stránky získa tiež nový rozmer. Ak uvidíte, že z niektorej kampane si pridáva do košíka produkt 30 % zákazníkov a z ďalšej len 5 %, viete, že chyba sa pravdepodobne stala v reklame a kvalite publika, ktoré prichádza z kampaní. Odporúčam navštíviť Google akadémiu, kde nájdete viac tipov na využitie.
Nastavenie Enhanced Ecommerce
Pokiaľ už máte rozbehané Universal Analytics, ďalším krokom je rozbehanie samotných kódov, ktoré zabezpečia tok dát do nových Ecommerce. Práve tieto dáta vám umožnia sledovať pokročilé reporty od počtu videní určitého produktu cez pridanie do košíka a objednávku. Implementácia týchto kódov je trochu komplikovanejšia a odporúčam túto prácu nechať na programátora.
V prípade, že máte kódy nasadené, stačí tento doplnok už len zapnúť v Google Analytics. Pre zapnutie sa prihláste do vášho účtu, prejdite do „Admin” a vo „View” kliknite na nastavenie Enhanced Ecommerce.
Potom už len stačí povoliť Enhanced Ecommerce. V prípade, že vlastníte niektorú z Ecommerce platforiem, tak implementácia je o niečo jednoduchšia a Enhaced Ecommerce si zvládnete rozbehať len doinštalovaním pluginu.
- WordPress – pre použitie nadštandardného trackovania Ecommerce vyskúšajte tento doplnok od WooCommerce.
- Magento – pokiaľ máte nainštalované Magento, tak ešte predtým, ako využijete tento doplnok, sa presvedčte, že máte nainštalované Universal Analytics kódy na vašej stránke
- PrestaShop – doplnok pre využívanie je dostupný aj pre Prestashop a je, samozrejme, zadarmo.
[mc4wp_form]