Kategórie
História Novinky Ostatné Technológie Vzdelávanie Zákulisie

Najhoršie svetové domény všetkých čias

Doba čítania: 3 min.

Čisto teoreticky, výber názvu domény je úplne jednoduchá záležitosť. Mala by byť prinajlepšom totožná s názvom projektu, krátka a zapamätateľná. V prípade výskytu viac ako jedného slova v doméne sa však z času na čas začínajú diať divné veci.

Ok, dajme tomu, že názov vášho projektu je “Who Represents”, preto bez akéhokoľvek zaváhania zaregistrujete doménu. Parádka. Nahodíte webstránku, pokladáte prsty na klávesnicu a píšete názov domény do riadku s URL adresou. Víťazne zdvihnete ukazovák a s náprahom mierite na tlačítko ENTER. V okamihu však preletíte očami názov domény a v tom momente vami otrasie. OMG.

Predpokladáme, že je vám to jasné. Používať pomlčku v názve domény je síce povolené, no nie celom estetické a užitočné. Preto sa mnohí rozhodujú slová spájať. Pri istej konštelácii slovných spojení však vznikajú celkom zaujímavé slovné preškyčky. Sú veľmi ojedinelé, no nájde sa zopár takých, ktoré stoja za pozornosť. Tu je zoznam tých najhorších domén.

Tak schválne, čo vidíte, keď si prečítate doménu a čo vidíte, keď sa prekliknete na stránku?

Penisland.net
Sugestívny preklad: Očakávate pri pohľade na doménu stránku plnú mužských genitálií? Mýlite sa.
Reálna doména: Čítate to, čo chcete čítať. Je to webka o písacích perách.
Skutočný názov: Pen Island

Speedofart.com
Sugestívny preklad: Vyzerá to na ďalšiu – obsahovo pokleslú webku ako z prelomu tisícročia.
Reálna doména: Vidno však, že túto stránku predbehla o míle aj samotná „rýchlosť umenia“.
Skutočný názov: Speed of Art

Therapistinabox.com
Sugestívny preklad: Násilník v krabici? WTF? To už aj takéto sa dá objednať na internete?
Reálna doména: V skutočnosti však ide o serióznu prezentačnú stránku o knihe „Liečiteľ v kocke“.
Skutočný názov: Therapist in da Box

Whorepresents.com
Sugestívny preklad: Ehm, vyzerá to na webku z kategórie XXX, však?
Reálna doména: Niektorí budú sklamaní, niektorí si vydýchnu, ale ide o docela nudnú stránku.
Skutočný názov: Who Represent

Dicksonweb.com
Sugestívny preklad: Rovnako ako Vtáky v tŕní, aj „Vtáky na webe“ sa stali veľkým svetovým hitom
Reálna doména: Ide webku firmy Dickson. Teraz používa o čosi lepšiu doménu dicksondata.com.
Skutočný názov: Dickson Web

Oldmanshaven.com
Sugestívny preklad: Nechutné. Vyholený starý muž? Alebo že by to bolo úplne inak?
Reálna doména: Čo ak ide o útočisko pre starcov na známej chate 🙂
Skutočný názov:Old Man’s Haven

Celkom úsmevné faux pas, čo poviete? Koniec koncov, spomínané domény nie sú asi až tak zlé. Z pohľadu lacnej reklamy v podobe takýchto článkov (a že ich nie je málo) sa neúmyselný vtipný význam domény celkom vypláca.

Poznáte nejaké slovenské domény, ktoré majú zaujímavé slovné prešmyčky v doménach? Podeľte sa v komentároch.

Autor: Richard Čermák

Riadi brandovú časť slovenského Websupportu, tvorí obsahové stratégie, partnerské a sponzoringové aktivity, zastrešuje komunikáciu firmy.

29 odpovedí na “Najhoršie svetové domény všetkých čias”

Uviedli sme viac ako polovicu článku, aby sme nepredávali mačku vo vreci. Mali ste možnosť nekliknúť na like, keď Vás článok nezaujal. Dáfame, že ten 1 like za tvorbu obsahu pre Vás nie je také zlo. Neplánujeme to samozrejme používať všade 🙂

Tak tak, like až po prečítaní. Nebudem klamať, že sa mi to páči, keď som ho ani celý nedočítal

Rozumieme. Neočakávali sme, že to bude prijaté s potleskom, no nedovolili by sme si to pri článku, keď zdieľame svoje know-how, ktorých sme už zverejnili tony. Máme za to, že je to článok z kategórie „funny“ a chceli sme dať každému na výber. Nemusíte sa však obávať. 90% blogpostov bude stále dostupných bez „lajkovacích“ podmienení 🙂

Grafika nad článkom presne vystihuje môj dojem, keď som dočítal poslednú vetu a za ňou bolo -> odomknite článok ak chcete čitať viac a to lajkom, teda nie presne ale v tomto štýle… Pýtať si lajk za niečo čo sa nedá bez toho dočítať, aj keď to je lajk pre celú stránku či blog je skôr odpudivé. Možno pre vás splní účel na pár jedincoch, ale ostatných skôr naserie. Myslím si, že aj tí, čo tomu dajú lajk sú z toho znechutení a tak vlastne nedávajú lajk, ale iba chcú otvoriť pred nosom zabuchnuté dvere. Ide vám o to, naštvať čitateľov? Marketing si vymyslel špinavú a zle vnímanú manipulatívnu praktiku na rozšírenie publika… Uznávam, že keď som čítal nejaké blogy od vás, dal som lajk úplne prirodzene… ale robiť si publikum práve takto si myslím nieje správna cesta. Máte na viac. Marketing by sa nemal uchyľovať k praktikám, ktoré robia z dobrého webu web druhotriedny. No trend je asi nastavený práve takto a to umelo a na silu škemrať o priazeň a pritom máte na to, aby ste boli populárni úplne prirodzene,

Rozumieme. Neočakávali sme, že to bude prijaté s potleskom, no nedovolili by sme si to pri článku, keď zdieľame svoje know-how, ktorých sme už zverejnili tony. Máme za to, že je to článok z kategórie „funny“ a chceli sme dať každému na výber. Nemusíte sa obávať, 95% blogpostov bude stále dostupných bez „lajkovacích“ podmienok. Priznávame, že je to experiment a vyskúšali sme si trend, ktorý zavádza veľa zahraničných blogov, ktorý hľadajú istú reciprocitu (preto bola polovica článku zverejnená).

Nevedel som ze websupport je odkazany na takuto reklamu. Nieje nic lepsie ako citat clanok,ktory zaujme a kvoli hlupemu liku ho nedocitat.Nejde ani tak o ten like ale o sposob ziskavania si navstevnikov Vasho blogu, myslim ze doteraz to mal websupport lepsie premyslene….

Rozumieme. Neočakávali sme, že to bude prijaté s potleskom, no nedovolili by sme si to pri článku, keď zdieľame svoje know-how. Máme za to, že je to článok z kategórie „funny“ a chceli sme dať každému na výber. V každom prípade, zajtra bude článok uvoľnený, takže si ho v kľude prečítajte zajtra 🙂

Tak toto ste urobili riadnu hlúposť. Blogom predsa robíte promo Vašej značke, nie ste magazín a ani nejaký osobný blog, ktorý si potrebuje zháňať lajky za každých podmienok (i experimentálnych). Myslím, že tento „trend“ a „experiment“ o ktorom píšete ste veľmi zle pochopili. Ba dosiahli ste ešte viac, je dokonca veľmi zle chápaný. Nie len Vaše služby sa zhoršujú, ale i Vaša prezentácia. A už čakám blog o „návrate ku kvalite služieb“, zapadá presne do istej periodicity. tam umiestnite „lajk“ priamo na začiatku…

… a teraz vidím článok celý… a za toto ste chceli lajk??? pod hlavičkou „obohaťte svoje vedomosti“? keby bol toto nejaký UNIX know-how návod, dal by som tých lajkov sto… ale za toto? vážne si myslíte, že toto obohacuje vedomosti? keď už chcete lajky (a úplne prirodzene), urobte nejakú „websupport academy“ a ponúkajte fakt plnohodnotný obsah (o administrovaní, serveroch, systémoch… ) v tomto si berte príklad zo zahraničných spoločností tvoriacich komunitu (napríklad Envato) a nie že „sledujete trendy“ a vyskúšate na dve-tri hodinky lajkovanie „“funny““ článkov. (dvojité úvodzovky som použil schválne, inak sa nedalo)

komu sa to nechce lajkovať, tak stačí nájsť správny div a odmazať display none a hotovo.. 🙂 čakal som, že to budete mať nejako ošetrené chlapci

Ja nepouzivam ziadne socialne siete, cize hocijaky „like“ mi brani v citani vasho obsahu a vy tak pridete o citatela. Teda ak to nie je vas zamer odrezat nesocialnych ludi 🙂

Hej, v ramci toho, ze na domenach nemozno pouzit CamelCase, tak mali ist aspon do _podtrznikov alebo -minusiek. A bolo by vyriesene. Ze ich nenapadlo, ze sa to da citat tak alebo tak. a tiez dobry napad je robit se subdomenu, napr dick.son.web.com resp dicks.on.web.com alebo dickson.web.com (ale na to by mosel mat web.com, co asi uz davno volne neni).

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *