Máte web, investujete do neho, a stále k vám ľudia nechodia? Háčik môže byť vo vašom prístupe k marketingu. Zvyšovanie návštevnosti webu, často aj radikálne, nie je až také ťažké. Ako na to? Poďme sa pozrieť na obľúbené jednoduché spôsoby.
Ako zistiť návštevnosť stránky?
Predtým ako sa pustíme do zvýšenia návštevnosti webu, je užitočné vedieť, aká tá návštevnosť vlastne je. Teda koľko ľudí navštívilo váš web.
Ak máte vlastnú webstránku vo Websupporte, zistiť čísla návštevnosti nemôže byť jednoduchšie. K dispozícii máte týždenné, mesačné aj ročné prehľady o počte návštevníkov, počte relácií (navštívení vášho webu), a počte zobrazení jednotlivých podstránok v rámci jednej relácie návštevníka. Zapnutie tejto funkcie zvládne aj dieťa.
Ak vám tieto dáta nestačia, na vlastnej webstránke viete jednoducho nasadiť Google Analytics. Ide o analytický nástroj zdarma, na ktorý vám stačí len registrácia na Gmaile. Rozsah údajov o aktivite na vašom webe je veľmi široký. Podľa týchto údajov si viete nastaviť obsahový marketing tak, aby zohľadňoval skutočný záujem vašich návštevníkov.
Podrobný návod na jednoduché prepojenie vašej webstránky s Google Analytics nájdete na našom webe.
Content marketing a SEO
Obsahový (content) marketing je o tvorení kvalitného, užitočného a dobre štruktúrovaného obsahu. A jeho forma tiež zohráva svoju úlohu. Cieľom je dostať návštevníkov na váš web, udržať ich tam čo najdlhšie, a zaujať ich natoľko, aby sa vďaka skvelému obsahu pravidelne vracali.
Môžu to byť:
- články,
- návody,
- krátke videá,
- podcasty,
- newsletter,
- e-booky,
- súťaže (kto by ich nemal rád, však?).
Skrátka čokoľvek, čo pritiahne pozornosť návštevníkov a má pre nich pridanú hodnotu. To je vďaka dnešnému nastaveniu vyhľadávačov oveľa dôležitejšie ako článok „o ničom“, ale prepchatý kľúčovými slovami. Na toto vám dnes už vyhľadávače neskočia.
Preto tvorte pre reálnych ľudí. Vytvárajte taký obsah, aký by ste si vy sami radi prečítali alebo pozreli.
1) V prvom kroku spoznajte čo najviac svoje publikum. Zistite, čo ľudia hľadajú, aké kľúčové slová používajú a v akých súvislostiach. Využite Google našepkávač (do Google začnite písať slovo a vyhodí vám návrhy toho, čo ľudia najčastejšie hľadajú) alebo keywordtool.io.
Prejdite si aj diskusie na sociálnych sieťach a portáloch, kde si ľudia navzájom radia. Tam zistíte, čo ľudí trápi a aký obsah na internete by radi našli. A začnite ho podľa toho vytvárať.
2) Po druhé, váš obsah by mal byť:
- pútavý a užitočný,
- ľahko vstrebateľný a
- mal by dať presne tú odpoveď, ktorú návštevník očakáva.
Ak totiž návštevník hľadá tipy ako rýchlo schudnúť, tak sa preklikne na článok, ktorý tento nadpis použil. Ak článok hovorí o drahom prípravku na 6 mesiacov a popritom musíte cvičiť tak, ako keby ste si žiadny prípravok ani nebrali, návštevník sa už asi na váš web nevráti. A ani článok nedočíta.
3) A po tretie, keďže máte skvelý obsah, nemusíte sa obmedziť len na jeden formát.
Buďte kreatívny. Ak máte super nápad na drink na spaľovanie tukov, napíšte o ňom blog. Ten istý recept nahrajte ako video a vytvorte aj foto recept. Nahrajte o ňom podcast s expertom na výživu. Tento prístup jednoznačne znásobí počet ľudí, ktorých zaujmete.
A čo ďalej?
Skvelý obsah sa musí návštevníkovi na jeho dopyt aj zobraziť. Na to by ste mali myslieť už pri jeho tvorbe. Ako?
SEO (search engine optimization) predstavuje prispôsobenie vášho obsahu tak, aby ho vyhľadávače zobrazovali medzi prvými výsledkami pre konkrétne kľúčové slová. Je to spôsob, ako dať vyhľadávačom vedieť, že existujete, a že vás môžu zobrazovať ľuďom, ktorí váš obsah hľadajú.
Kľúčové slová však používajte opatrne. O tom, ako ich správne zaradiť do obsahu a nastaviť vo WordPress-e SEO optimalizáciu nájdete skvelý návod v našom článku.
Dôležité je, že SEO nie je niečo, čo sa dá „zapnúť“ a ste šmahom ruky vo vyhľadávači na prvom mieste. Ide skôr o beh na dlhšiu trať, ak sa má váš web zobrazovať medzi prvými výsledkami dlhodobo. Ak do neho investujete svoj čas a snahu, výsledok bude stáť za to.
PRO TIP 1: Ak máte lokálny biznis, pracujte s tým vo svojom SEO nastavení. Napríklad ak máte akvaristiku, využite vo vašom obsahu kľúčové slová „akváriové rybičky Žilina“.
PRO TIP 2: Odporúčame vám vytvoriť si profil aj v Google My Business. Tým váš lokálny biznis podporíte a dostanete ho bližšie k vašim potenciálnym zákazníkom.
Sociálne siete
Človek je tvor spoločenský a potrebuje sa socializovať. Dnes na to využíva primárne sociálne siete. Tam môžete osloviť ďalších návštevníkov vášho webu.
Podľa cieľovej skupiny vášho webu si vyberte vhodnú sociálnu sieť. Ak chcete osloviť mladých ľudí, lepšia voľba bude pre vás TikTok. Ak cielite na profesionálov, ideálny je LinkedIn. Ak je váš obsah zameraný na fotky a videá, skúste Instagram.
Vytvorte si vlastnú fan page a prispievajte svojím obsahom aj do rôznych skupín na sociálnej sieti. Ľudia sú v týchto skupinách práve preto, lebo ich zaujíma obsah určitého zamerania. Môžete si tam urobiť dobré meno.
Keď si už vyberie vhodnú sociálnu sieť, tvorte obsah špeciálne pre danú sieť podľa jej špecifického zamerania.
Ako si nastavíte atribúty napríklad Facebook príspevku vo WordPress-e ,zistíte v našom článku.
PPC reklama
Doteraz to bolo všetko zdarma. Ak máte skvelý obsah a nikto ho nevidí, je to horšie, ako keby ste žiadny nemali. Lebo investujete do neho čas a peniaze zbytočne.
PPC reklama predstavuje platenú reklamu na báze pay-per-click, teda platíte len ak návštevníka vaša reklama zaujme a klikne na ňu. Klik ho môže presmerovať rovno na váš web, či už landing page (úvodnú stránku) alebo konkrétnu podstránku.
Zvyšok práce ako si udržať návštevníka na webe (teda lead) a premeniť ho na zákazníka (teda konverziu) je už na vás.
PPC reklama je pre sociálne siete mimoriadne výnosná činnosť. Preto majú veľmi dobre vyvinuté algoritmy, vďaka ktorým sa vaša reklama bude zobrazovať práve tým používateľom sociálnej siete, u ktorých je najväčšia pravdepodobnosť záujmu o vašu reklamu.
Kúzlo spočíva v tom, aby ste si pri zadávaní reklamy vybrali čo najvhodnejšie parametre svojho publika. Môžete cieliť na konkrétnu vekovú skupinu, pohlavie, lokalizáciu, záujmy používateľa, rodinný stav a tak ďalej. Čím presnejšie ju nastavíte, tým budú prekliky lacnejšie a efektívnejšie. Nebudete platiť za ľudí, ktorí kliknú len zo zvedavosti, ale z reálneho záujmu o váš web.
Je to jednoduché a zvládne to aj začiatočník. Ak si PPC reklamu chcete len vyskúšať, môžete si maximálnu sumu za kliky obmedziť na pár eur. A testovať rôzne príspevky, kým sa z vás nestane profesionál. ?
Je tradičná reklama pasé?
A nakoniec nezabúdajme na rokmi overené. Takže odpoveď je jednoduchá – nie je. Či je pre vás táto forma vhodná, závisí od vášho cieľového publika a vášho rozpočtu na reklamu.
Ak chcete osloviť napríklad seniorov, stavte skôr na klasiku ako na platenú reklamu na sociálnych sieťach. Staré dobré vizitky, plagáty alebo letáky do schránok nemusia byť nápadom na zahodenie. Nezabudnite vždy uviesť adresu vášho webu.
Skvelým tipom ako si získať srdcia vašich zákazníkov, je priama interakcia. Preto skúste porozmýšľať nad workshopom alebo účasťou na konferencii, kde predstavíte svoju činnosť. A ako vždy – v prezentácii alebo prednáške vždy uveďte odkaz na váš web.
Chcete optimalizovať svoje stránky hneď? Zvýšte svoju návštevnosť na webe s jednoduchým nástrojom EasySEO.
Vypočujte si na záver podcast o tom, či je zákaznícka skúsenosť dôležitejšia ako reklama: