Kategórie
Bezpečnosť Pre používateľov

Ako správne urobiť súťaž? Určite dodržte týchto 5 krokov

Doba čítania: 4 min.

Všetci milujeme súťaženie. Vy nie? Byť najlepší a zároveň byť odmenený/á je super pocit. Preto sú súťaže také úspešné. Či už na sociálnych sieťach alebo na webe. S prichádzajúcim vianočným časom ich uvidíme čoraz viac.

Aj keď ide o dobrovoľnú aktivitu, ak má súťaž priniesť promo značke a radosť zákazníkovi, treba dodržať určité pravidlá. 

1. Ujasnite si cieľ

Znie to ako klišé, ale toto je základný a najpodstatnejší bod. Už od začiatku by sme mali mať jasno v tom, čo je cieľ súťaže. Teda čo chceme súťažou dosiahnuť. Zvýšenie počtu followerov? Odpromovanie nového produktu? Rozšírenie povedomia o novej pobočke? 

Odpoveď na túto otázku nám pomôže pripraviť správny obsah súťaže. 

Príklad: Ak chceme zvýšiť návštevnosť nášho webu, môžeme položiť súťažnú otázku, na ktorú nájdu súťažiaci odpoveď na našom webe. Ideálne však nie hneď na hlavnej stránke. 😉 

2. Pripravte si pútavý vizuál a obsah

Aj tá najlepšia súťaž môže zapadnúť prachom, ak jej nadpis bude znieť: Spoločnosť XY v súlade s platnou legislatívou týmto s účinnosťou od 1.11.2022 vyhlasuje spotrebiteľskú súťaž… 

Už ste zaspali? My už dávno.

Vžite sa do myslenia zákazníka. Čo by vás nakoplo sa zapojiť?

3. Jasne oznámte súťažné podmienky 

Akonáhle sa súťažiaci zapojí do súťaže, vzniká zmluvný vzťah. A každá zmluva musí mať svoje podmienky. Minimálne z nich musí byť jasné:

  1. Ako sa zapojiť do súťaže
  2. Čo treba urobiť pre výhru
  3. Kedy vzniká nárok na výhru
  4. Kedy nárok na výhru zaniká
  5. Akú zodpovednosť nesie organizátor
  6. Aké práva organizátor získava k vytvorenému dielu, ak je podmienkou súťaže, a tak ďalej.

Ak pripravujete jednoduchšiu súťaž, stačí dať podmienky do bodov v poste na sociálnej sieti. Ale ani vtedy nie je na škodu mať podrobnejšie podmienky zverejnené na webe, ku ktorým sa súťažiaci preklikne z postu na sociálnej sieti. Tieto podmienky sa volajú štatút súťaže. 

Ak je výhrou vo vašej súťaži pobyt, auto alebo nebodaj byt, dajte si na podmienkach naozaj záležať. Pripravte si podrobný štatút, ktorý ošetrí všetko, z čoho by mohol byť problém. Každý súťažiaci je totiž spotrebiteľ. A každý obchodník vie, čo to znamená.

Pro Tip 1: Súťaž nezabudnite časovo obmedziť. Nestačí len „posielajte sms do piatku“.  Uvedomte si, že technika môže zlyhať, sms alebo e-mail môže mať aj väčší časový rozdiel medzi jeho odoslaním a doručením a pod. Takže skúste presne vymedziť dátum, hodinu a minútu ukončenia súťaže a oznámte, že smsky musia byť do tohto času doručené, nestačí ich len odoslať.

Pro Tip 2: Nezabudnite stanoviť podmienky výberu náhradníkov, ak sa vám nepodarí výhercov kontaktovať. A uveďte aj koľkokrát a dokedy ich budete kontaktovať, aby bolo jasné, kedy im výhra prepadne a vy oslovíte ďalšieho výhercu v poradí.

4. Nezabudnite na pravidlá sociálnej siete

Tento krok zvyknú obchodníci podceňovať. Môžete mať najlepší štatút súťaže, superkreatívny vizuál a obsah, no sociálna sieť vám súťaž môže zablokovať, ak ste nesplnili jej podmienky. Treba vždy pamätať na to, že akýkoľvek obsah, ktorý dávame na sociálnu sieť, dávame kompletne do rúk tejto sociálnej sieti, ktorá si určuje svoje pravidlá.

Nezabudnite vždy jasne uviesť, že organizátorom súťaže ste vy, nie sociálna sieť. Taktiež nevyzývajte v súťaži na označovanie iných ľudí alebo zdieľanie súťaže na profile iných ako podmienku súťaže, ak to sociálna sieť zakazuje. 

Aktuálne podmienky sociálnej siete si vždy skontrolujte vopred na webe sociálnej siete.

5. A osobné údaje

Áno, je to tu. GDPR. Takmer neexistuje typ súťaže, kedy by ste nenarábali s osobnými údajmi, či už všetkých súťažiacich alebo aspoň výhercov.

Nezabudnite preto oznámiť súťažiacim, že ich osobné údaje budú spracúvané. Určite im oznámte kým, pre aký účel, na akom základe, ako dlho, kto vám s tým bude pomáhať, či ich údaje opustia Európsku úniu, a aké majú práva. Inšpirácií pre zostavenie informácie alebo poučenia o spracúvaní údajov, alebo len „privacy policy“, nájdete na webe dostatok. 

Tip: Pozor, ak vám súťažiaci odovzdá svoje údaje, aby sa zapojil do súťaže. Vzniká medzi vami zmluva pre účel súťaže. Neznamená to automaticky súhlas na to, aby ste mu posielali po súťaži marketingové e-maily. Na to si radšej vypýtajte osobitný súhlas.

Súťaži zdar!

Vypočujte si na záver podcast o tom, ako tvoriť dobrý obsah:

Autor: Simona Uhrinová

Simona je fanúšička digitálneho sveta a kyberbezpečnosti, copywriterka a IT právnička. Je vášnivá cestovateľka s láskou k dobrovoľníctvu, zdravému životnému štýlu, neštandardným víziám, a večná začiatočníčka v programovaní. Motto: "Life is 10 % what happens to you and 90 % how you react to it." Charles R. Swindoll

Jedna odpoveď na “Ako správne urobiť súťaž? Určite dodržte týchto 5 krokov”

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *