Za webom spod-inovca.online je generačný príbeh predkov Jozefa Grygu, ktorí sa prisťahovali do Sliezskej Osady pod Považský Inovec za lepším životom. Jeho rodina pokračovala v tradícii farmárčenia a zásobovala tak blízku rodinu zemiakmi a vlastným ovocím.
Ako predávať efektívne vlastné produkty, keď o nich nikto nevie?
Minulý rok sa pán Gryga rozhodol sám vyskúšať farmárčenie na menšej výmere. V časoch, keď chutné ovocie a zeleninu jeho rodičia ponúkali známym a rodine, fungovala reklama na kvalitné suroviny najmä „ústnym podaním“.
Ako ale predávať vlastné produkty väčšiemu počtu ľudí, keď síce máte kvalitné služby, ale nikto o vás nevie? Michal Behún, kamarát pána Grygu, ktorý mal už skúsenosti s grafickým dizajnom a marketingom, prišiel s nápadom na vlastný web.
Zákazníci sa ma pýtali „…a máš už vlastný web?“
Každý, kto sa dozvedel, že Jozef Gryga pestuje a predáva kvalitné zemiaky a chutné ovocie, sa ho ako prvé opýtal: „A máš web? Pošli mi ho!“ Práve táto potreba ho presvedčila, že vytvorenie webstránky nebude až taký zlý nápad. Nový web sa tak stal zdrojom informácií pre potenciálnych zákazníkov. Web mu okrem prvého kontaktu so zákazníkmi pomáha aj pri sledovaní objednávok cez kontaktný formulár a pri komunikácii na sociálnych sieťach.
Webovú stránku stačí „nakŕmiť“ dobrým obsahom a web je za chvíľu hotový.
Vlastná webstránka sa tvorí sama
Pre vytvorenie webu si Jozef a Michal zvolili nástroj Vlastná webstránka. Ten je podľa ich skúseností jednoduchý a intuitívny: „Vlastná webstránka sa „tvorí“ sama prostredníctvom zadaných šablón a rozloženia fotografií. Stačí ju „nakŕmiť“ dobrým obsahom a web je za chvíľu hotový. Editácia textov je tiež jednoduchá.“ Pri tvorbe webstránky stavili na premyslenú, vopred pripravenú štruktúru webu a na kvalitné fotografie a videá.
Výsledkom je veľmi pekný web, ktorý pôsobí optimisticky a pozitívne. Hneď na úvodnej stránke je návštevníkovi jasné, že na webe si môže kúpiť nielen zemiaky a ovocie, ale aj zabezpečiť si ubytovanie na gazdovstve.
Stručné a výstižné informácie o produktoch a možnostiach ubytovania sú, ako na úvodnej stránke tak aj na podstránkach, doplnené kvalitnými fotografiami a videami. Je skvelé, ako sa autor webstránky pohral nielen s použitím obrazového materiálu, ale aj s umiestnením objednávkových formulárov pod každým produktom, vďaka ktorým sa zákazník jednoducho a rýchlo orientuje pri svojom nákupe.
Veľmi vkusne sú použité aj tlačidlá (buttony), ktoré web prepájajú so sociálnymi sieťami. Zaujímavé prepojenie predaja zemiakov a ovocia s ponukou ubytovania pomáha aj propagácii samotnej lokality Považského Inovca.
Aj doména pomáha byť nápaditým a výnimočným
Ďalšou zaujímavosťou je aj použitie netradičnej domény .online, o ktorej rastúcom trende sme písali v našom predchádzajúcom článku. Pán Gryga si túto doménovú koncovku vybral z dvoch dôvodov: „Úprimne, išlo o výhodnú ponuku zo strany WebSupportu, ktorý nás aj takto podporil. Viem, že je to trošku dlhé, ale na druhej strane ide o originálnu doménu,“ prezrádza.
Vďaka webu vypredaná celá úroda
Úspech a efektivita na seba nenechali dlho čakať a prostredníctvom webu vypredal minuloročnú úrodu zemiakov, jabĺk, ale aj džemov a jablkovej šťavy. Ako hovorí farmár Jozef Gryga: „Úspešný predaj bol pre nás veľmi dôležitý. Vo farmárskom segmente totiž podstupujete riziko, čo nepredáte, žiaľ, stratíte.“
Svoje farmárčenie vníma ako hobby a zatiaľ ho teda ešte nenazýva podnikaním. Začínajúcim podnikateľom však odporúča ísť cestou vlastného webu.
Vypočujte si na záver podcast o tom, ako využiť influencer marketing: