Aj keď sa zdá, že IT biznis v B2B segmente nie je zásadne ohrozeným odvetvím v čase krízy, tak sa nás dotýka. Ani nie tak z pohľadu technického fungovania a prevádzky služieb. Čo nás ovplyvňuje, je to, ako sú na tom naši zákazníci.
Náš biznisový tím, ktorý má na starosti serverové a cloud služby, pracuje naplno. V TO-DO listoch kolegov sa objavili nové úlohy. Popri bežnej práci sa naviac starajú o to, ako naši zákazníci zvládajú toto obdobie a ako zabezpečiť bezproblémovú dodávku hardvéru a starostlivosť o servery v datacentre aj v týchto dňoch.
#1 Sharing is caring
Jednou z prvoradých úloh je pomôcť klientom prekonať náročnú situáciu. Aj keď nie je v našich silách zachrániť biznisy všetkých našich serverových zákazníkov, snažíme sa porozumieť konkrétnej situácii a v maximálnej možnej miere vyjsť v ústrety. Chceme vedieť, čo naši klienti v tejto situácii potrebujú a pomôcť im preklenúť toto náročné obdobie podľa našich možností – či už odkladom platby alebo v niektorých prípadoch dočasnou zľavou pri vybraných službách.
# 2 Cenný feedback
Zároveň zberáme feedback, čo ďalšie by klientom pomohlo. Najviac nás teší, že veľa z nich má aktivity, ktoré pomáhajú alebo zmierňujú následky dopadov pandémie. Pri takejto spolupráci im najčastejšie bezodplatne poskytujeme infraštruktúru a zázemie pre ich projekty.
Vyzývame aj ďalšie organizácie, spoločnosti či jednotlivcov: radi podporíme aj váš projekt, dajte nám vedieť na marketing@websupport.sk.
#3 Hranice pomoci vs plnenie budgetov
Samozrejme plány a obrat treba plniť, ale veríme, že ak pomôžeme zákazníkom v tejto neľahkej situácii, tak po jej prekonaní s nimi môžeme rátať. Naše možnosti nie sú nekonečné, ale kým nám to budget umožňuje, ideme v ústrety.
Robiť cloud biznis lokálne pri sile a možnostiach globálnych nadnárodných korporácii je aj v bežnej situácii mimoriadne náročné. No práve tým, že nás neobmedzuje tvrdé korporátne prostredie, vieme byť ústretovejší a flexibilnejší.
#4 Pokles nových zákazníkov?
Z komunikácie so zákazníkmi sme zistili, že niektoré plánované, ešte nespustené projekty sa rozhodli odložiť na neskôr, keď sa situácia ustáli. Onedlho sa ukáže, ako tieto udalosti ovplyvnili fungovanie jednotlivých odvetví. Na druhej strane viacerí zákazníci vyhodnotili tento čas ako ideálny na vstup do online priestoru. Pre niektoré prevádzky sa online svet dočasne stal jediným zdrojom príjmov.
Sú aj odvetvia, ktorým táto doba praje a nastala u nich potreba migrácie na výkonnejšie serverové riešenia. Niektoré spoločnosti využili toto obdobie útlmu na „upratovenie“ vlastného hardvéru a rozhodli sa prejsť do cloudu. Je to veľmi živé a sami sme zvedaví ako sa to pretaví aj do čísiel.
#5 Datacentrum a obmedzenia
Datacentrum a servery bežia 24/7. Zákazníkom stále garantujeme tú najlepšiu dostupnosť a podporu pre všetky naše služby. Systémy a infraštruktúra v dátovom centre sú pomerne autonómne a väčšinu operácií, okrem fyzickej manipulácie s hardvérom, vieme vykonať na diaľku. Služby sú rozmiestnené na stovkách serverov, čiže v prípade problémov sa snažíme funkcionalitu presunúť na inú časť architektúry. Až potom sa rieši hardvér, jeho reklamácia a pod.
Do dátového centra máme nonstop vstup a naši admini to majú plne pod kontrolou. Sprísnili sa podmienky vstupu do datacentra, čo samozrejme vítame a oceňujeme – prevencia je základ. Počet ľudí v datacentre je obmedzený a je potrebné používať ochranné pomôcky.
#6 Hardvér
Intenzívne komunikujeme s našimi partnermi a dodávateľmi a situáciu sledujeme. Absolútna väčšina hardvéru sa vyrába v Číne a sú na ňu naviazané aj ostatné firmy. Aktuálne čas dodania nových serverov je asi dvojnásobný oproti bežnej situácii (4 – 5 týždňov). Preventívne sme naskladnili komponenty, ak by naši zákazníci potrebovali doplniť napríklad operačnú pamäť alebo rozšíriť diskovú kapacitu. Pre neočakávané servisné zásahy na infraštruktúre existujúcich zákazníkov stále platí garancia a nič sa nemení.