Kategórie
Business

Aké trendy v biznise môžeme očakávať?

Doba čítania: 2 min.

Rozmýšľali ste nad tým, aké trendy nás v blízkej budúcnosti v rámci biznisu čakajú? Spýtali sme sa CEOs a zakladateľov úspešných slovenských biznisov. Spolier alert: s AI sa budeme zrejme stretávať čoraz častejšie.

Michal Meško (Martinus)

Odporúčam pozerať sa na svoj biznis a príležitosti cez optiku dvoch princípov 6D technologických disrupcií a Gartner Hype Cycle.

Obrovská zmena, ktorá nás v najbližších 10-20 rokoch čaká, je exponenciálny rast technológií, ďalšie zrýchľovanie sveta a technologická nezamestnanosť. To bude mať samozrejme obrovský vplyv aj na spoločnosť ako takú, kde ľudia budú potrebovať hľadať svoje miesto a svoj zmysel. Takisto si myslím (alebo skôr chcem veriť), že firmy budú stále viac vnímať svoje okolie a cítiť sa ako jeho integrálna súčasť, nie len čistý biznis.

Šimon Šicko (Pixel Federation)

Čo sa týka biznisu, uvidíme, ako pôjdu krypto meny. Môžu veľa veciam pomôcť. Každopádne príde k určitej redukcii a normalizácii, teraz ich vnímam v mnohých prípadoch ako pyramídovú hru. Ďalšou veľkou vecou je AI – teda ANI (narrow) a AGI (general). Predpokladám, že ASI (umelej super inteligencii) sme vzdialení ešte niekoľko desaťročí. Ďalší veľký boom očakávam v Healthcare priemysle. Myslím si, že nás čaká veľa startupov, ktoré budú analyzovať náš zdravotný stav a online vyhodnocovať a predlžovať život.

Marek Mrázik (Triad)

Aktuálne je najväčší buzz word, ktorý sa dostane do každej marketingovej prezentácie „AI“. A bude toho stále viac. AI sa stáva stále dostupnejšiou a nejakú formu AI používa stále viac marketingových toolov. Tá dodáva používateľom lepší zážitok – napríklad rýchlejšie odpovede na chat/hotline, presnejšie cielenie reklamy podľa ich správania alebo  presnejšie výsledky pri vyhľadávaní.

Spolu s brutálnym objemom dát o našom správaní (mimochodom predošlý buzzword bol „Big Data“) je to zároveň aj celkom výzva, aby sa užívatelia necítili sledovaný Big Brother-om. Preto je druhý, zdanlivo opačný trend regulácia (GDPR) a obmedozvanie poskytovania dát (Apple aj Google začínajú dávať možnosti ako obmedzovať poskytovanie cookies napríklad Intelligent Tracking Prevention).

František Krivda (Slido)

Čoraz viac sa kladie dôraz na efektivitu. Vidíme to aj my, klientov zaujímajú merateľné dáta v oblastiach, ktoré sa predtým neriešili. Klasické mítingy ako ich poznáme teraz už nepostačujú. Dostáva sa do popredia meeting design & architecture, význam psychológie na stretnutiach alebo transparentná komunikácia.

Autor: Barbora Ilić

Miluje inovatívne riešenia, píše pre svetové mediá a spolupracuje s rôznymi startupmi. Tvorí komunikačné stratégie, je marketérka, milovníčka zdravého jedla a vášnivá cestovateľka.