Preskočiť na obsah
Kategórie
Pre používateľov Tipy a triky

Bez skúseností vytvoril kvalitný web pre občianske združenie

Doba čítania: 4 min.

„Dať šancu 150 deťom rozvíjať sa a zamestnať ďalších 5 omám.“ To je úvodný headline webstránky občianskeho združenia Cesta von. Tá svojimi aktivitami pomáha ľuďom uviaznutým v chudobe postaviť sa na vlastné nohy, získať prácu a dôstojný život. Profesionálna a precízne vytvorená webstránka je pre činnosť tohto občianskeho združenia dôležitým spojením s darcami, podporovateľmi a partnermi. 

Vlastný web je základ pre každú neziskovku

Ako hovorí Pavel Hrica, riaditeľ občianskeho združenia Cesta von: „Mať vlastný web je úplne základnou domácou úlohou, ktorú si každá neziskovka potrebuje spraviť. I my sme chceli, aby potenciálni partneri, darcovia i klienti mali možnosť kliknúť si na našu stránku a zistiť si o nás základné informácie, ktoré potrebujú.“

Vytvoriť webstránku bolo jednoduché

Pavel Hrica nie je ani programátor, ani ajťák, ale pomocou nástroja Vlastná webstránka veľmi jednoducho a intuitívne sám vytvoril profesionálne vyzerajúci web. „Bola to moja prvá vlastná stránka, ktorú som v živote robil a prekvapilo ma, že to vôbec nebolo tak ťažké. A viacerí naši darcovia sa vyjadrili, že webka vyzerá profesionálne, čo ma potešilo,“ vysvetľuje.

Pri tvorbe www.cestavon.sk  bolo podľa neho najdôležitejšie vybrať si tú najvhodnejšiu šablónu a prispôsobiť jej texty a fotografie. Zložitejšie technické záležitosti, ako napríklad nasadenie bezpečnostného protokolu, riešil priamo so zákazníckou podporou: „Musím povedať, že máloktorá firma má ústretovejší zákaznícky servis ako Websupport. Komunikácia s nimi bola vždy rýchla a veľmi nápomocná,“ chváli Hrica.

Kvalitná webstránka efektívne oslovuje budúcich darcov

Poďme sa pozrieť, ako vyzerá výsledok! Webka pôsobí dojmom profesionálnej, na mieru vytvorenej stránky. Veľmi oceňujeme a chválime použitie množstva fotografií, ktoré autenticky dokumentujú aktivity občianskeho združenia a zároveň pôsobia na emócie budúcich darcov. 

K akcii vyzývajúci úvodný headline, ktorým sme začínali tento článok, núti zamyslieť sa a pátrať po tom, čo znamená 5 omám pre 150 detí. Hneď pod ním je veľmi správne a šikovne umiestnené tlačidlo Darujem omamu pre darcov, prostredníctvom ktorého môžu podporiť Omamy.

Nižšie na úvodnej stránke nájdete krátke videá o aktivitách Omám doplnené textom, galériu fotografií, citáty podporovateľov (dokonca aj pani prezidentky). 

V spodnej tretine stránky si prečítate zoznam partnerov a podporovateľov, a zároveň sa môžete zaregistrovať na odber newslettra.

Ani na samom konci úvodky nechýba tlačidlo Chcem podporiť. Potenciálni darcovia majú tak hneď dve cesty, ako jednoducho a rýchlo podporiť činnosť občianskeho združenia prostredníctvom kliknutia na tlačidlo. To je skvelý spôsob, ako darcov osloviť už v úvode.  Z titulky svojho webu skrátka Cesta von vyťažila maximum. 

Kliknutím na ďalšie podstránky sa dozviete úplne všetko, čo potrebujete o projekte vedieť: od informácií o tíme a správnej rade združenia, až po detailné informácie o projekte a jeho doterajších úspechoch. Špeciálne nás zaujala podstránka Porozumieť chudobe, ktorá zaujímavým spôsobom predstavuje viaceré príbehy chudoby z rôznych aspektov.

Pre darcov a podporovateľov je veľmi dôležitá podstránka Chcem podporiť – informuje o rôznych formách a spôsoboch podpory – napríklad o možnosti darovať hračky.

Celý web vnímame ako prehľadný celok, ktorý každému návštevníkovi poskytuje kompletné a zrozumiteľné informácie.  

Vďaka webu Omamám rozumie viac ľudí

A ako vníma svoju webstránku organizácia Cesta von a čo jej webstránka v každodennej realite prináša? Stručnou odpoveďou na tieto otázky sú tri slová: komunikácia, porozumenie a podpora. Pavel Hrica ich vysvetľuje takto: „Webstránka je základný bod, cez ktorý odkazujeme podporovateľov na naše darcovské konto na darujme.sk. Mnoho ľudí nám hovorí, že si náš web pozerá a pomáha im hlbšie pochopiť to, čo robíme. Vďaka webu nám rozumie a podporuje nás viac ľudí.“

Autor: Elena Bročková

Rada číta a ešte radšej píše príbehy. Venuje sa PR, copywritingu a tvorbe komunikačných kampaní. Vo voľnom čase ju stretnete v prírode s paličkami v ruke (nordic walking), v kuchyni pri kváskovaní alebo s obľúbenou knihou v ruke. Motto: „Človek si občas musí poradiť sám.“ Agatha Christie

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *