Pre svoje deti chcela len kvalitné a zdravé potraviny. Splnenie jej cieľa ju zaviedlo od štúdia kolobehu potravín až k založeniu vlastnej farmy. Vierka Gábršová pred piatimi rokmi vymenila prácu v kancelárii za malotraktor. V roku 2014 založili spolu s manželom plantáž čiernych ríbezlí, ktoré spracúvajú a predávajú vo forme zdravých štiav pod značkou Farmárkin sen.
Vlastnú webstránku považuje mladá farmárka za základný informačný prostriedok svojho podnikania, vďaka ktorému sa klienti na jednom mieste dozvedia všetky dôležité informácie o ich práci a ponuke produktov.
Vyberte si finančne nenáročné riešenie
Na začiatku podnikania v poľnohospodárstve bolo pre začínajúcu farmárku prioritou investovať peniaze do výsadby sadov a nákupu zariadení na obrábanie pôdy. Limitované finančné prostriedky ju doviedli k tom, že pre vlastný web hľadala cenovo dostupnejšie riešenie. Preto sa rozhodla využiť finančne nenáročnú Vlastnú webstránku.
Staňte sa tvorcom webu aj bez znalosti programovania
Ako sama hovorí, tvorba vlastného webu bola pre ňu výzvou: „Najmä v tom, že odrazu som sa dostala do priestoru, ktorý som doposiaľ sledovala len ako spotrebiteľ, keď som si prezerala rôzne webstránky. Odrazu som sa stala ich tvorcom. Táto myšlienka pre mňa znamenala veľkú zodpovednosť odprezentovať našu prácu kvalitne, zodpovedne a zrozumiteľne.“
Pripraviť obsah a štruktúru webu, texty a fotografie bolo síce časovo náročné, no samotné nahrávanie pripravených podkladov do Vlastnej webstránky bolo tak jednoduché, ako sa len dá. Myšlienky a podnikateľská vízia dostali na webe svoju vlastnú formu a do finálnej podoby ich stačilo už len doplniť rôznymi grafickým vychytávkami, ktoré ponúka nástroj Vlastná webstránka.
Intuitívna a rýchla tvorba prvého webu a e-shopu
Vierka prezradila, že tvorba webu s Vlastnou webstránkou bola neuveriteľne intuitívna. „Oceňujem najmä to, že ako nový užívateľ s bežnou počítačovou gramotnosťou som dokázala plynule postupovať krok po kroku v tvorbe vlastného webu.“
Pomohlo prehľadné prostredie tvorby webu, ktoré jej okrem iného umožnilo aj zriadiť jednoduchý e-shop. Práve ten jej umožňuje vytvárať rôzne atraktívne akcie pre zákazníkov a zároveň automaticky informuje zákazníka o stave objednávky.
Pri tvorbe e-shopu však narazila na problém – obmedzenia pri výbere platobnej brány. Napriek tomu jej poskytovateľ služby v krátkom čase ponúkol inú alternatívu. „Preto považujem nástroj Vlastná webstránka za životaschopný produkt, ktorý sa prispôsobuje aktuálnej situácii,“ dodáva mladá farmárka.
Ako na jednoduchú orientáciu na webe
Ako vyzerá Farmárkin sen na webe? Veľmi príjemne, sviežo a elegantne. Jemná krémová farba v kombinácii so zelenou výborne kontrastuje s čiernou farbou ríbezlí. Hneď na úvodnej stránke návštevník pochopí, že Farmárkin sen je o zdravom pestovaní a zdravých produktoch. Úvodka poskytuje stručné a prehľadné informácie a láka šikovnou skratkou priamo do e-shopu.
Efektné využitie bočného rotujúceho banera stránku spestruje a oživuje. Prekliknutím na podstránku O nás sa návštevník dozvie viac o myšlienke pestovania BIO čiernych ríbezlí a výroby zdravých štiav. Príbeh pestovania ríbezlí je každý rok zdokumentovaný v záložke Ríbezľové príbehy. Keďže na farme pestujú aj menej známu, ale veľmi zdravú aróniu, na webe nechýbajú Aróniové príbehy.
Užitočne je využitá časť Blog, v ktorej návštevníci nájdu rôzne odborné informácie. Link na e-shop kupujúci nájdu v hornej časti webu a prelinkovanie na profily na sociálnych sieťach zase v dolnej pätičke. Návštevník sa na webe orientuje rýchlo a jednoducho.
Aktualizácia webu za jeden večer
Vytvoriť si web pomocou Vlastnej webstránky Vierka odporúča aj iným farmárom. Podnikanie v poľnohospodárstve je podľa nej veľmi dynamické a prechádza rôznymi obdobiami od pestovania bio ovocia až po výrobu finálnych produktov. „Tieto obdobia sa striedajú veľmi rýchlo. Vďaka Vlastnej webstránke dokážem v priebehu jedného večera aktualizovať vlastný web vrátane e-shopu na stav, v ktorom momentálne pracujeme a to považujem za maximálny prínos pre zákazníkov,“ hovorí Vierka.
S webom sa podniká ľahšie a rozhodne pomôže k napĺňaniu ďalších ambícií a cieľov Farmárkinho sna. „Naše ciele sú jasné – ekologické poľnohospodárstvo a produkcia biopotravín patria k ochrane životného prostredia. V našej práci vidím veľký zmysel. Spotrebitelia sa učia o tom, čo je ekologické poľnohospodárstvo a aká je skutočná hodnota biopotravín. Preto potrebujú viac času, aby pochopili, čo im naša práca prináša.“
Vypočujte si na záver podcast o tom, ako sa naučiť tvoriť webové stránky:
Jedna odpoveď na “Opustila kancelársku prácu, sama vyklikala e-shop a dnes si plní svoj sen”
Krasne pribehy, no realita asi niekde inde. Uzivila farmarka s tym svojim snom rodinu? Podla finstatu asi nie…