Preskočiť na obsah
Kategórie
Business

Ako pripraviť svoj web na nápor návštev počas Black Friday

Doba čítania: 3 min.

Tohtoročný Black Friday pretestuje technický výkon online obchodov viac, než kedykoľvek predtým. Za predchádzajúce roky sa počet návštevníkov počas Black Friday oproti bežným dňom znásobil tri až štyrikrát.

Je paradoxné, že čím populárnejší je váš online obchod alebo vaša webstránka, tým skôr sa spomalí, alebo dokonca úplne prestane fungovať, čo môže úplne zničiť dojem vašich zákazníkov. Webstránky zvyknú padnúť v tú najnevhodnejšiu chvíľu.

Pýtate sa prečo? Nuž, nik nevie, čo sa stane s výkonom webstránky, keď počet používateľov prekročí bežné hodnoty návštevnosti v rovnaký čas.

Black Friday je pre váš online obchod výborná príležitosť, ako sa odlíšiť od konkurencie len tým, že sa rýchlo načíta a bude bežať hladko a bez problémov.

Téme vplyvu rýchlosti na online tržby a mieru konverzie sa venovalo množstvo výskumov. Zrýchlením priemerného času načítania stránky len o 0,1 sekundy sa online tržby zvýšili o 1%. Stránka by sa vo všeobecnosti nemala načítavať dlhšie, ako 3 sekundy, inak hrozí, že to bežný používateľ vzdá a skúsi ďalší Google odkaz v poradí.

Prečítajte si päť tipov, ako sa uistiť, že váš online obchod bude aj v čase vysokej návštevnosti “šlapať” ako hodinky:

  • Pokúste sa od svojho poskytovateľa hostingu zistiť, či by sa na Black Friday nedali znásobiť zdroje vášho hostingu, teda CPU a RAM. Poistiť sa na tých pár dní nebude na škodu, aj keď to bude znamenať vyššiu faktúru za hosting. Ak umožníte čo najväčšiemu množstvu zákazníkov nakupovať vo vašom obchode, peniaze sa vám vrátia.
  • Skúste sa vášho dodávateľa softvéru pre elektronický obchod opýtať, či by nemohol vylepšiť kód tak, aby ustál aj prudký nárast zákazníkov. Ak sa vám podarí nápor rozložiť medzi viaceré servery a škálovať horizontálne (rozdeliť návštevy medzi viaceré servery / kontajnery), vyriešite množstvo problémov. Použitie vyrovnávacej pamäte na serveri či služby CDN (siete pre zobrazovanie obsahu) môže radikálne zlepšiť výkon vášho online obchodu.
  • Pamätajte, že na rýchlosť vašej webstránky majú vplyv aj nástroje a pomôcky tretích strán, ktoré používate. Ak sa aj budete riadiť bodmi 1 a 2, jedna z externých integrácii sa môže stále pričiniť o zhoršený výkon.
  • Počas Black Friday sa vyvarujte zmenám v online tovare či cenách. Váš online obchod možno využije vyrovnávaciu pamäť spomínanú v druhom bode, no ak v ňom urobíte zmeny, pamäť sa zresetuje. Keď sa to stane počas náporu návštevníkov, serverová kapacita vyhradená pre váš online obchod nemusí stačiť.
  • To, čo nemeriate, nedokážete spravovať. Podrobte svoju stránku náporovému testu, aby ste zistili, koľkých súbežných používateľov zvládne pri obstojnej rýchlosti načítania. Porovnajte výsledky náporového testu s minuloročným Black Friday a skontrolujte, či ste na prijateľnej úrovni, teda pod troma sekundami. Náporový test je dobré urobiť ešte pred prvým a druhým bodom, aby ste zmerali súčasný výkon svojej webstránky, a zopakovať ho aj po teste, aby ste si potvrdili, či sa vďaka vašim investíciám výkon posunul správnym smerom. Náporový test vám zároveň pomôže prísť na to, čo spomaľuje váš online obchod, aby ste tak všetko stihli vyriešiť ešte pred Black Friday.

Tip: zistite, či je pre vás vhodné webové riešenie na zdieľanom hostingu, alebo virtuálnom servery.

Autor: Lauri Kasti

Lauri Kasti (CEO, zakladateľ Supervisor.com) je niekoľkonásobný podnikateľ s vyše dvadsiatimi rokmi skúseností v oblasti hostingu webstránok zameraných na online nakupovanie. Supervisor.com založil preto, aby každý vedel zistiť, aká rýchla je jeho webstránka počas Black Friday.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *