Výber poskytovateľa pre prevádzku dedikovaného servera je celkom zásadné a náročné rozhodnutie.
Časy, v ktorých sa do profesionálneho dátového centra (DC) dávala len produkčná časť serverov, sú už dávno preč. Mať dedikovaný server (bare-metal) u seba už takmer nemá zmysel – ceny za prenájom sú priaznivé, internetové pripojenie rýchle, latencia nízka. A určite budete svoj čas radšej investovať do biznisu, než sa venovať servisovaniu serverov, updatovaniu firmware komponentov a dohľadu nad infraštruktúrou.
Vo Websupporte sa zameriavame primárne na skutočne kvalitný cloud. No aj dedikovaný výkon fyzického servera, ako sme si ukázali v článku Prežije dedikovaný server v dobe cloudu?, má stále zmysel.
Tak, ako môže byť priepastný rozdiel medzi dvoma poskytovateľmi virtuálnych serverov (VPS), býva tomu tak aj pri dedikovaných serveroch. Skúsme sa na to pozrieť detailnejšie.
Choďte len za profesionálmi
Vo Websupporte poskytujeme dedikované servery odkedy sme začali s webhostingom. Veľa našich zákazníkov časom „vyrástlo“ so svojím podnikaním a službami na dedikovaný server. Bolo len prirodzené, že dlhoročné skúsenosti s hostingom a prevázkou tisícok webov, databáz, mailových služieb sme vedeli doručovať zákazníkom aj ako individuálne riešenia. Platí to stále a aktuálne portfólio produktov, ale aj referencie od zákazníkov to potvrdzujú.Vyberte si dodávateľa, ktorý má reálne skúsenosti s poskytovaním takejto služby. Veľa vám napovie už jeho komunikácia na webe či sociálnych médiách. Pomerne jednoducho sa dá odhadnúť, čo je jeho „core business“ a čo je už „doplnková“ služba. Ak jeho web končí informáciou s kontaktným formulárom alebo mailom bez detailov, určite zvýšte pozornosť a choďte radšej za profesionálmi.
Enterprise hardvér
Aj keď by sa mohlo zdať, že hardvér je väčšinou rovnaký, nie je to úplne pravda. My sme pri všetkých serveroch vsadili na spoločnosť Dell. Vďaka tomu máme istotu, že jednotlivé komponenty sú otestované a vyladené spolu s operačným systémom, že majú aktualizácie pre firmware na svoje komponenty a garantovanú technickú podporu. V prípade potreby vieme doplniť a rozšíriť jednotlivé komponenty, a tak pre zákazníka jeho riešenie vertikálne škálovať.
Problémom radšej predchádzame, takže sieťový bonding a dve nezávislé vetvy elektrickej energie sú štandard. Rovnako aj mirroring diskov pomocou raidu. V dátovom centre máme pripravené ďalšie servery a komponenty, ktoré vieme v prípade problému použiť. A ako sme spomínali, každý server má technickú podporu od Dellu – to znamená rýchlu reakciu ich technika. Je to niečo, čo by sme pri súčasných zásobách hardvéru síce nemuseli mať, no každá minúta sa ráta a podpora priamo od výrobcu je ďalšou poistkou.
Dodávame nový a otestovaný hardvér a komponenty. Nehráme sa na repasované komponenty a roky „zahoreté“ servery. Práve tu býva až priepastný rozdiel medzi poskytovateľmi – skontrolujte si, ako ste na tom s vaším setupom. Dobrým sprievodcom pre vás môže byť pre Intel procesory a ďalšie komponenty ark.intel.com, pre AMD ich web s podporou. Rýchle porovnanie procesorov ponúka cpuboss.com a výkonové testy zase phoronix.com.
Ak je pre vás spoľahlivosť a dostupnosť dôležitá, určite sa vyhnite „no-name“ setupom a konfiguráciám. Neodporúčame ani desktopové komponenty ako procesory a SSD disky.
Datacentrum
Pokiaľ využívate služby lokálneho poskytovateľa, je veľmi dôležité vedieť, aké zázemie má dátové centrum. Predsa len, v regióne ich nie je až toľko. A ešte dôležitejšie je, aké štandardy poskytovateľ garantuje a dodržiava.
Pri globálnych poskytovateľoch sa dozviete maximálne to, v akom svetovom regióne, prípadne meste sa nachádzajú.
Snažíme sa budovať silné partnerstvá, v ktorých je profesionálny prístup na prvom mieste. Rovnako je to aj pri datacentre a sme radi, že sa v tomto prípade vieme na partnera spoľahnúť. Máme istostu, že všetko funguje podľa certifikácií a priemyselných štandardov: manažment fyzického prístupu, protipožiarna ochrana, záložné napájanie a množstvo ďalších vecí. To nám uvoľnuje ruky a môžeme sa venovať tomu, v čom patríme medzi najlepších – doručovaniu riešení a podpory pre našich zákazníkov.
Ak vám niekto bude tvrdiť, že DC je to najdôležitejšie na svete, pravdepodobne je sám majiteľom DC a má veľa prázdnych rackov. Ani nemocnicu si predsa nevyberáte podľa toho, ktorý murár ju staval či ako dlho schla omietka, ale podľa toho, aké kvalitné a spoľahlivé má služby, profesionálny a skúsený personál.
Technická podpora
Dedikovaný server je z pohľadu podpory softvéru možné rozdeliť na nemanažované a manažované riešenie. Aj v prípade nemanažovaného riešenia, kedy si sami zodpovedáte za operačný systém, aplikácie a dáta, je dobré, ak nad ním máte kontrolu.
Vo Websupporte 24/7 sledujeme dostupnosť servera a zdravie jeho komponentov tak, aby sme čo najrýchlejšie vedeli reagovať. Zákazník má možnosť si na diaľku sám nainštalovať operačný systém, server reštartovať alebo sa naň pripojiť cez vzdialenú konzolu. To všetko kedykoľvek a bez nutnosti kontaktovať technickú podporu.
Okrem toho vieme prevziať zodpovednosť aj za operačny systém a serverové aplikácie, čím získate plne manažované prostredie. Mať čas venovať sa svojmu podnikaniu môže niekedy znieť len ako marketingová fráza. Pri komplexnosti serverových technológií však má svoje opodstatnenie.
Zhrnutie
Dedikovaný server ako služba je stále aktuálnym a veľmi dostupným riešením pre prevádzku vašich aplikácií. Najmä, ak potrebujete mať istotu garantovaného výkonu a bezpečnosti. Pri výbere poskytovateľa sa zamerajte najmä na jeho skúsenoti, referencie, technickú podporu a zázemie.