Kategórie
Business

Adaptovali sme sa a našli iný spôsob, ako inovovať naše podnikanie

Doba čítania: 4 min.

Pred pár dňami sme publikovali prvý článok zo série skúseností našich zákazníkov počas aktuálnej situácie. Prostredníctvom jednoduchého dotazníka sme sa spýtali na niekoľko dôležitých otázok. Vybrali sme niekoľko konkrétnych príkladov, ktoré zrkadlia aktuálnu situáciu v rôznych odvetviach, no zároveň môžu v niektorých prípadoch slúžiť ako inšpirácia pre ďalšie firmy.

Každá kríza je potenciálnou príležitosťou. Vytvárať riešenia a úspešne inovovať počas krízy však vôbec nie je ľahké. Viacerí z vás nám poslali svoje skúsenosti z riešenia problémov, ktoré aktuálna situácia priniesla.

O svojich skúsenostiach hovoril aj Michal Meško z Martinusu

Veľa času, málo peňazí

Počas krízy nastal jeden paradox. Podnikatelia mali občas veľa času, ale málo peňazí. Majitelia tetovacieho štúdia Kerow-Tattoo Studio Košice to riešili nasledovne: 

„Čo sa týka firmy, reagoval som proaktívne a snažím sa neplakať nad rozliatym mliekom. Pred tým, ako som sa začal venovať tetovaniu, som sa dlhé roky venoval programovaniu, tak mám sprostredkovanú zákazku cez známeho a momentálne pracujem na tom projekte jediný – teda frontend/backend developer. Čo je však výhodou tejto situácie, mám možnosť venovať sa vlastnému projektu, ktorý by sa popri tetovaní vyvíjal výrazne dlhšie – ide o administračnú (online) pomôcku pre tetovacie štúdiá, tzv. studio manager na správu termínov, klientov, skladov. Na tom sa podieľam ako programátor, tak aj v oblasti marketingu. Všetko si musíme robiť sami, v rámci možností, aj keď „na kolene“. Finančne sme výrazne limitovaní a naopak, času je neúrekom, tak som za to popravde rád. Aby som reagoval na otázku stručnejšie – kedže je prevádzka zatvorená, adaptoval som sa a našiel iný spôsob, ako si privyrobiť zručnosťami z predošlého zamestnania.

Svoj pohľad na aktuálnu situáciu s nami zdieľala aj majiteľka advokátskej kancelárie

Negatívne nás kríza postihla v tom smere, že došlo k čiastočnému poklesu klientov a teda i príjmov, ale len v krátkodobom horizonte, pozitívne v tom smere, že v dôsledku zníženia objemu klientov bol čas na dokončenie rozrobených káuz.

Čas navyše sa dá využiť aj na prehodnotenie plánov do budúcnosti. Zaujímavý článok urobil aj portál The Conversation.

Komunikácia

Ako komunikovať so zákazníkom počas krízy? S týmto problémom sa museli viacerí z vás vysporiadať za relatívne krátky čas.

Zmenil som spôsob styku so zákazníkmi. Namiesto toho, aby chodili za mnou na kamenný servis, chodieval som ja za nimi,“ napísali nám zo servisu výpočtovej techniky BINARIQ.

Naučila som klientov veci riešiť telefonicky, e-mailom alebo inými prostriedkami bez nutnosti osobného kontaktu.“ napísala nám majiteľka advokátskej kancelárie

Aj my sme už počas prvých dní od vypuknutia karantény vnímali veľký dopyt po bezplatných komunikačných nástrojoch, preto sme priniesli do online priestoru tento nástroj, ktorý využilo denne viac ako 3 tisíc ľudí a firiem. Samozrejme komunikácia so zákazníkmi prebieha naďalej aj cez sociálne siete alebo vlastnú webstránku

Investície do budúcnosti

Veľa podnikateľov sa rozhodlo využiť čas do investícií a zefektívnenia podnikania. Bolo to tak aj pri zákazníkoch z e-shopu IN VIVO.

Investovali sme čas do predaja cez e-shop, zľavy v predajni po otvorení, prehodnotenie efektivity práce, meníme systém výroby, nové nastavenie stratégie firmy, rozvinutie stratégie pre koncového zákazníka / doteraz sme boli zameraní na turistov.“

Svoj pohľad a skúsenosti s nami zdieľali aj ľudia z e-shopu Flexity Yoga Shop:

Bolo dobré mať od začiatku pripravené systémy a procesy na prácu na diaľku. Prináša to hodnotu nielen počas krízy.“

S viacerými problémami sa museli vysporiadať aj zákazníci spoločnosti Mindmaps.

Riešili sme totálnu nepripravenosť firiem (najmä MSP), či už finančnú (žiadne rezervy), operatívnu (žiadne plány B), psychologickú (panika), technologickú (neschopnosť prejsť do online prostredia v dôsledku nevyužívania dostupných technológií – naraz sa to naozaj ťažko učí).“

Našťastie, oni sami boli na krízu lepšie pripravení:

Očakávam jednoduchšiu komunikáciu s úradmi, ktoré konečne v roku 2020 objavili internet a email. Tiež sa snáď ľudia aj podnikatelia dokážu lepšie zamyslieť nad dôležitosťou vytvárania rezerv (my ich máme ešte na ďalšie 3-4 mesiace dopredu, aj preto sme nemuseli panikáriť, keď začala pandémia). K tomu treba vedieť, ako na to a to je príležitosť pre vzdelávanie a poradenstvo.

Ako inovovať a úspešne posúvať svoju firmu dopredu počas krízy? Prečítajte si ďalší skvelý článok.

Zaujímavé články a videá:

Využite všetky príležitosti v online svete

Ak aj vy premýšľate nad novými príležitosťami v online prostredí, radi vám pomôžeme s výberom vhodného riešenia. Stačí začať výberom vhodnej domény
Menej skúsení používatelia si obľúbili jednoduchú službu Vlastná webstránka, kde si sami (bez pomoci programátorov) vyklikajú svoju stránku, alebo malý e-shop. Pre skúsenejších je osvedčený The Hosting pre WordPress s množstvom šablón a jednoduchým administračným prostredím. Pokročilí si radi vyberajú The Hosting, alebo Biznis hosting.

Autor: Tím Websupport

Sme slobodná a otvorená firma. Robíme to, čo nás baví a chceme každou našou činnosťou posúvať štandardy vyššie.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *