Kategórie
Business Ostatné Zákulisie

Prečo prispôsobiť komunikáciu firmy v čase corony?

Doba čítania: 3 min.

Aktuálna celosvetová pandémia sa dotkla všetkých aspektov našich životov, či už osobných alebo profesných. Niektorých viac, niektorých menej, to nezmeníme. Čo vieme zmeniť, je, ako na to zareagujeme a ako sa novej situácii prispôsobíme.

My vo WebSupporte sme si už na začiatku prechádzali všetky oblasti nášho podnikania a pozerali sa na ne v novom kontexte. Jednou z nich bola marketingová komunikácia. Tá naša bola v poslednom období silno postavená na každotýždenných eventoch v našich priestoroch (1000+ ľudí za 2019, 6000+ vypočutí mesačne,…) Lenže naše hodnoty zavelili ostať doma a zavrieť office. Preto sme museli prekopať našu komunikáciu.

Za najhoršiu možnosť sme považovali ostať ticho. Potvrdili nám to aj názory od našich obľúbených marketérov ako Mark Ritson alebo ľudí z TRIAD-u. Ritson píše, že je úlohou marketérov držať ekonomiku v chode. Zostať sedieť doma na peniazoch nikomu nepomôže.

Mark Ritson, MarketingWeek

Ekonomika musí ísť ďalej, aby ľudia dostali svoje platy a ich rodiny neostali hladné. Ekonomiku najlepšie poháňa efektívny marketing. Nemali by sme nahrádzať prácu vlády alebo doktorov, mali by sme robiť tú našu a pre dobro všetkých.

Jaro Zacko zas prináša skvelú paralelu zo života motorkárov. Píše, že motorkári pri prekážke zásadne nebrzdia, lebo by ich to s veľkou pravdepodobnosťou stálo život. Buď udržia rýchlosť alebo ešte pridajú.

Jaro Zacko, TRIAD Advertising

Podľa mňa firmy by sa mali správať omnoho viac ako motorkári. Aby sme sa vyhli nebezpečenstvu, nemôžeme bezhlavo brzdiť. Musíme uhnúť a pridať. Pozrite si príklad firiem, ktoré okamžite začali šiť rúška.

Posilnení týmito názormi sme:

  • zrevidovali bežiace kampane, či znejú ok aj v novom kontexte
  • pridali tam, kde to dávalo zmysel
  • zriadili jednotné monitorovanie zmien v správaní zákazníkov zo dňa na deň (doterajší mesačný/týždenný pohľad už nestačil)

Predajná komunikácia je však len polovicou nášho úspechu. Druhou je tá nepredajná/brandová. V nej sme si rozdelili 3 línie, ktorými môžeme komunikovať von:

  1. ísť príkladom – proaktívny homeoffice, rúška, podporovať dobré iniciatívy,…
  2. zdielať vlastné skúsenosti – táto situácia je úplne nová pre všetkých, preto považujeme vzájomné zdieľanie za kľúčové
  3. zabávať a vzdelávať – za tie roky máme kopu tipov na filmy, knihy, kurzy, vylepšenia a pre mnohých ľudí prišiel na to teraz čas

Toto všetko sme však považovali za prevádzkový základ, aby sme sa postarali o našich zamestnancov, zákazníkov, dodávateľov,… Od začiatku sme však vedeli, že chceme spraviť viac. Nenašli sme jednu veľkú vec, ktorá by stála za to a tak sme sa pustili do viacerých menších:

Je to veľa? Je to málo? Nevieme. Každý deň však premýšľame, čím my vieme prispieť, aby sme túto situáciu zvládli čo najlepšie. Náš úspech záleží od úspechu našich zákazníkov. Preto robíme maximum, aby sme pomohli. Ak pre nás máte dobrý tip, ako pomôcť viac, sem s ním.

Autor: Ľuboš Ľahký

Vo WebSupporte začínal v októbri 2012 ako content marketér. Po fejsbúčikoch a blogoch sa cez manažment výroby novej webky dostal až k product ownerstvu a vedeniu marketingového teamu.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *