Web Záhorí.sk s podtitulom “správy z vašej ulice” patrí medzi najnavštevovanejšie a najčítanejšie nezávislé regionálne portály. Ako názov napovedá, venuje sa oblasti na západnom Slovensku, ktorá je tvorená tromi okresmi – Malackým, Senickým a Skalickým. Šéfredaktor Matej Hajdin nám porozprával viac o vzniku portálu, najúspešnejších článkoch, technickej platforme, na ktorej je web prevádzkovaný i jeho pohľade na najbližšiu budúcnosť portálu.
Čo je Záhorí.sk a kto za ním stojí?
Web Záhorí.sk vznikol pred 14 rokmi ako web MyJany.sk. Informoval o dianí v obci Moravský Svätý Ján a bežal na bezplatnom systéme Blogger. Úplne bez skúseností som na webe začal informovať, čo bude v kine. Prvým “ozajstným článkom” bola správa, že sa postaví pevný most cez rieku Morava (25.5. 2004). Po čase som zistil, že informovať len o našej dedine mi už nestačí. Dnes už máme záber na celé Záhorie, v redakcii sedíme dvaja a máme niekoľko stálych externých prispievateľov.
Akým témam sa Záhorí.sk venuje?
Snažíme sa prinášať informácie o aktuálnom dianí vo všetkých oblastiach. Najčítanejšie sú policajné správy a zaujímavosti zo Záhoria, no svoje miesto si našli aj rozhovory na tému “Robím, čo ma baví”. Návštevnosť mesačne dosahuje 60 tisíc čitateľov s pol miliónom zobrazených stránok. Vždy nás poteší, ak sú naše správy zdrojom pre celoštátne noviny a televízie, či dokonca české médiá. Pri jednej udalosti sme poskytli naše priestory spravodajcom z TASR.
Máte pomerne veľa fanúšikov na sociálnych sieťach, tvoríte video obsah – s týmto bojujú aj celoštátne média – ako sa vám v tom darí?
Aktuálne má naše regionálne spravodajstvo viac ako 34 tisíc fanúšikov na Facebooku. Získali sme ich kontinuálne. Ešte si pamätám, keď sme väčšie okrúhle čísla v redakcii aj oslavovali. (smiech) Niektoré správy a veci pripravujeme primárne pre sociálne siete, ako napríklad videosprávy v stories na Instagrame. Výhodou je, že nás stále baví prinášať niečo nové – v podstate sa hráme, vďaka čomu vznikajú zaujímavé veci. Narážame však na kapacitné možnosti u nás v redakcii, keďže veľkosť reklamného trhu na Záhorí je veľmi malá. Robili sme aj týždenné videosprávy s moderátorkou, či rôzne reportáže, ktoré sme celé natáčali na mobilný telefón. Mobilný telefón je pre nás dôležitý, pretože je našou primárnou obrazovkou s viac ako 70% podielom návštev. Tvoríme obsah mobilom pre nášho čitateľa s mobilom v ruke.
Na akých technológiách portál beží?
Začínali sme s Blogger-om od Googlu a ešte v začiatkoch sme sa cez český Bloguj (už neexistuje) dostali na redakčný systém Joomla, až k dnešnému WordPressu.
Mohlo by vás tiež zaujímať:
Záhorí.sk beží na jednom z najobľúbenejších systémov pre manažovanie obsahu, čo vám WordPress prináša?
WordPress je skvelý redakčný systém, ktorý si dokážeme sami upravovať a vieme ho jednoducho rozšíriť o novú funkcionalitu. Za pár eur si môžeme dokúpiť nástroj zodpovedajúci našim požiadavkám.
Prečo ste sa rozhodli pre VPS od WebSupport-u?
Prinášanie aktuálnych informácií zvyšovalo návštevnosť, a tým rástli nároky na dostupnosť. Stávalo sa, že vysoká návštevnosť odstavila na niekoľko minút náš web. Hľadali sme riešenie a pomoc sme našli vo WebSupport-e. Pomohli nám s migráciou dát a vyladili nám WordPress v podstate na mieru. Máme tak stabilný web s dobrou dostupnosťou. Nemusíme sa báť „čitateľsky“ zaujímavých článkov.
Čo čaká Záhorí.sk v budúcnosti?
Pre našich čitateľov chystáme nový dizajn a dve nové rubriky, ktoré, veríme, budú popri aktuálnom spravodajstve veľkým prínosom pre Záhorákov. Osobne prejdeme všetky obce a mestá na Záhorí a z každej prinesieme reportáž s TOP5 miestami #KamVen, samozrejme nebude chýbať ani minútové video, ktoré bude primárne určené pre sociálne siete a podcast z každej obce. Náš výstup bude nielen na webe a sociálnych sieťach ale aj v lokálnom rádiu a novinách. Teší ma, že obce dostanú celý obsah bezplatne k ich ďalšej propagácií. Druhou novinkou je Chuť Záhoria, ktorá okrem recenzií reštaurácií predstaví aj lokálne potraviny a recepty.
Ak chcete vedieť viac serverových produktoch, pozrite si viac tu.