Pri tvorbe stránky je veľa faktorov, ktoré sa podieľajú na kvalitnej optimalizácii a celkovej prehľadnosti stránky. Pre celkovú prehľadnosť textu je dobré zachovávať určitú jednotnosť. Mantra SEO špecialistov znie: text by mal byť rozdelený na nadpis a podnadpisy. Najlepšie je štruktúrovanie od h1 až po h3, to znamená nadpis, podnadpis a popis tak, že si vie Google rýchlo prejsť a pochopiť, o čom vaša stránka je.
Nadpis by mal mať veľkosť v rozmedzí 50 až 60 písmen, popis 150 až 160. Výsledkom toho je lepšie zobrazovanie dôležitých informácii vo vyhľadávaní alebo v zdieľaniach na sociálnych sieťach.
Umenie v kvalite
Základným kameňom je kvalitný text. A to po stránke obsahovej aj vizuálnej. Nadpisy musia byť krátke, výstižné a zaujímavé zároveň. Obsah by mal mať primeranú dĺžku a musí dokázať zaujať čitateľa na dostatočné dlhý čas. Toto pravidlo je obzvlášť dôležité pri blogoch alebo marketingových kampaniach. Podľa analýz si väčšina ľudí článok ani len nepozrie alebo ho vypne hneď po prečítaní prvých dvoch viet. Zaujímavý je graf zo stránky chartbeat, ktorý ukazuje koľko návštevníkov vám zostane po prečítaní určitej časti článku.
Samozrejme, čím horší obsah na prvých dvoch riadkoch vášho článku, tým viac ľudí stratíte. Google si to samozrejme všetko zapamätá a vaše miesto vo vyhľadávaní začne postupne klesať. Samozrejme to platí aj naopak, a teda čím viac strávia čitatelia času na vašej stránke, tým vyššie miesto dostanete vo vyhľadávaní.
Udržiavajte čitateľa zaujatého
Stáva sa vám, že v strede článku prestanete dávať pozor a začnete čítať naprázdno? Nie ste sami. Naša myseľ sa dokáže na článok naplno sústrediť len na určitý čas a po pár riadkoch prestane vnímať zmysel textu. Preto treba čitateľa udržiavať v strehu.
Na udržanie pozornosti existuje viacero metód. Jedna z najefektívnejších sú otázky. A to nie hocijaké. Otázka v nadpise alebo priamo v obsahu článku musia priamo vyzývať čitateľa aby sa zastavil a zamyslel. Azda najlepší príklad som našiel priamo na internete.
Otázka na prvý pohľad zaujme a ďalej povzbudí používateľa aby venoval vašej stránke pár minút a pozrel sa na vaše služby, prípadne miesto vo firme. Ďalšou pomôckou sú výzvy, ktoré fungujú takisto ako otázky a tiež priamo vyzývajú čitateľa, aby konal.
Pri otázkach a výzvach je potrebné dávať si pozor na tón, ktorý používate. Je samozrejmé, že právnik a kaderník použijú iný typ vyjadrovania sa a tónu, takže aj na takéto maličkosti si treba dávať pozor. Ak si nie ste istý, na internete je skvelý článok, ktorý dopodrobna vysvetľuje používanie otázok v nadpisoch.
Kľúčové slová
Dôležitým pomocníkom pri vyhľadávaní sú kľúčové slová, alebo taktiež “keywords”. Tie pomáhajú vyhľadávaču pochopiť aký typ služieb ponúkate a vašu stránku podľa toho zakomponovať do vyhľadávania. Dôležitý dopad to má aj na užívateľa, ktorý musí po prvých dvoch vetách presne vedieť čo ponúkate, akým spôsobom vaša služba funguje a čo je vaša hlavná výhoda oproti ostatným.
“Pamätajte, obsah sa musí ľahko čítať, byť zaujímavý a poskytnúť vašemu zákazníkovi základný popis vašej služby.”
Samozrejme existuje veľa ďalších tipov, ktoré vám vedia zaručiť vyššiu kvalitu obsahu (veľa z nich je popísaných aj v predchádzajúcich článkoch). Niektoré z nich ako deeplink (link odkazujúci na iný obsah na vašej stránke) alebo správne formátovanie obrázkov by spolu s keywords, otázkami a výzvami, správne štruktúrovaným a čitateľným obsahom mali tvoriť dobrý základ, ktorý vám pomôže dosiahnuť vysoké hodnotenia vo vyhľadávaní.
Nemusíte byť expert na SEO. Šikovný nástroj easySEO sám rozpozná systém, na ktorom beží vaša stránka a následne ponúkne vhodný postup. Vyskúšajte to.