Isto viete, že sme v poslednom období uviedli niekoľko nových produktov. Teraz nastal čas pripraviť aj nové administračné prostredie, v ktorom s týmito službami pracujete. Prečítajte si, aké dôvody nás k tomu viedli a čo to všetko znamená pre vás, ako nášho klienta.
Prečo sme sa rozhodli pre redizajn
Všetko sa to začalo ešte koncom roka 2015, keď sme vo väčšej miere prerábali správu hostingov v aktuálnej administrácií. Počas tohto projektu sme si uvedomili, že z hľadiska používania narástla administrácia na komplexnosti a aktuálny dizajn a hlavne UX toolkit nám už nepostačoval. Navyše, písal sa už rok 2016 a internet už bol bežne využívaný aj v mobiloch a tabletoch. A v neposlednom rade chceli sme, aby sa celá administrácia používala rovnako a hlavne intuitívne.
Z toho všetkého vznikla idea pripraviť celý dizajn vrátane UX pravidiel nanovo. Dali sme sa dokopy s 2fresh, skúšali nové idey, iterovali a ladili použivateľnosť aj za pomoci „user testingov“, až kým sme neboli dostatočne spokojný s výsledkom. A ten sa zrodil na jar 2016.
Rozdelenie projektu na viacero častí
Prerobiť celú administráciu je veľké sústo, ktoré aj nám bude trvať vyše roka. Pri takom dlhom období by nám pribudlo do aktuálnej administrácie mnoho funkcií a pre nás by to znamenalo na konci zliepanie dvoch verzií, ktoré si veľmi dlhé obdobie išli každá svojím životom.
Práve preto sme sa rozhodli rozdeliť celý projekt na niekoľko menších častí, ktoré budeme do produkcie uvádzať postupne:
1. Dashboardy služieb
Vynovený zoznam služieb, kde vaše služby nájdete v stromovej štruktúre. Avšak najdôležitejšou novinkou tejto časti je dashboard pre každý typ služby. Či už ide o doménu, hosting, SSL certfikát alebo ľubovoľnú inú službu, vždy nájdete jej centrálny dashboard a na ňom základný prehľad tejto služby vrátane preklikov na jej správu.
Túto časť sme aktuálne ukončili a práve prebieha jej rollout na klientov.
2. Správa hostingov
Celá správa hostingov vrátane DNS nastavení, správy FTP účtov, e-mailových schránok, databáz a tak ďalej. Táto časť prešla výrazným uprataním screenov ešte počas predchodcu tohto projektu v rokoch 2015-2016. V medziach aktuálneho projektu plánujeme na ňu len nasadiť nový vizuál a zjednotiť ju tak so zvyškom administrácie. Táto časť by mala byť dokončená do začiatku jari.
3. Faktúry
Celá správa faktúr, predfaktúr, dobropisov a fakturačných profilov v administrácií. To všetko je na pláne počas jari.
4. Nastavenia
Nastavenia konta, automatického predĺžovania služieb, správa kreditných kariet, doménových profilov a tak ďalej. To všetko, vrátane nového centrálneho dashboardu pre celú administráciu pripravíme na záver projektu, počas leta.
Rollout
Aktuálne dokončená časť dashboardov služieb (aj všetky nasledujúce) budú nasadzované do produkcie postupne, v nieľkokých vlnách. Jednotlivé vlny sa líšia počtom používateľov, ktorí majú prístup k novej verzií a sú vyberaní náhodne.
Ak máte viacero kônt, pokojne sa vám môže stať, že na niektorých budete mať starú verziu a na iných pre zmenu novú. V tomto vás prosím, majte s nami pár dní pochopenie. S niektorou z ďalších vĺn sa vám nová administrácia aplikuje na všetky vaše kontá.