Kým som prišiel do WebSupportu, študoval som na univerzite, konkrétne marketingovú komunikáciu. Venoval som sa však aj grafike, webdizajnu a jednoduchému programovaniu v HTML a CSS. Písal som tiež nejaké články pre Refresher. Neskôr som popri štúdiu pracoval ako brigádnik pre istú telemarketingovú spoločnosť, ktorá spolupracovala s nadnárodnou spoločnosťou.
Ťažké začiatky. Alebo nie?
Práve táto kombinácia rôznych skúseností a záľub mi zabezbečila prácu tu, vo WebSupporte. Ihneď po nástupe ma prekvapila veľmi uvoľnená atmosféra medzi kolegami. Bolo naozaj vidno, že sú v prvom rade kamoši, až potom kolegovia a hocičo iné. Všetci boli ochotní pomáhať a svoju prácu vnímali a doteraz vnímajú ako určitú misiu. Každý deň som to vnímal viac a viac a mal som väčšiu chuť ponoriť sa do IT sveta a pomáhať ľuďom, ktorí v IT nie sú úplne doma.
“Je to práca, ktorá v sebe kombinuje vyšetrovateľskú prácu skúseného detektíva, trochu psychológa, mentora a ochotného kamaráta.”
Začal ma napĺňať pocit, ktorý pozná iba človek, ktorý rád pomáha druhým. Ten pocit, keď môžete pomôcť, poradiť, alebo odovzdať získané skúsenosti ďalej.
Dá sa tu niekam posunúť?
V rámci bežných úloh ”supporťáka” pribúdali ponuky a možnosti zapojiť sa do rôznych projektov, ktoré boli mimo moju bežnú rutinu. Keďže som sa venoval tvorbe webových stránok, mal som prirodzene blízko k produku Vlastná webstránka. Začal som teda “šťuchať” do tohto produktu, testovať ho, vylepšovať, skúšal som robiť webky a celkovo ma to bavilo. O pár mesiacov som tento produkt poznal po všetkých stránkach lepšie, ako ktokoľvek iný a z tejto vášne sa postupne vytvorila špecializácia.
Začal som viac spolupracovať s marketingovým tímom a v rámci tohto produktu som dostal možnosť realizovať sa rôznymi smermi. Napríklad, v rámci spolupráce s ImpactHubom som mal sériu workshopov, kde som v úlohe lektora zaúčal ľudí v tvorbe webových stránok. Celý formát mal veľký úspech a preto sme sa rozhodli , že vytvoríme v spolupráci s Truniversity aj videonávody, ako na tvorbu webu. Pri všetkých týchto aktivitách som mal v zásade po celý čas voľnú ruku, čo mi dodávalo neskutočne pozitívnu energiu, i keď som cítil veľkú zodpovednosť.
Majú také možnosti všetci?
Je super, že každý z nás má v tíme možnosť rozvíjať svoj talent, v zásade v akomkoľvek smere, ktorý ho baví a napĺňa. V našom tíme funguje možnosť špecializácií. Tak napríklad, Lucia je špecialistkou na fakturáciu, Kristián na serverové produkty, Michael na sociálne siete a Rado na program FreeWeb.
Aj z tohto dôvodu je práca na SUPPORTe výnimočná a ocenia ju najmä tí, ktorí sa v rámci skills chcú neustále niekam posúvať. V tíme dokážeme všetci rásť a rozvíjať sa omnoho rýchlejšie. Zdokonalil som sa tak v komunikácii, technických zručnostiach, ale tiež v rámci manažovania projektov.
Odporúčam každému
Tento job pre mňa od začiatku znamená nielen prácu, ale hlavne prostredie, kde som dostal priestor realizovať svoje nápady. Je to studňa, z ktorej môžem čerpať veľa vedomostí a skúseností, či už z rôznych, nami organizovaných workshopov alebo priamo od mojich kolegov. Často sa cítim lepšie ako doma, pretože moji kolegovia sú pre mňa v prvom rade kamaráti. Ľudia na riadiacich pozíciách sú nielen vedúcimi, ale čo je podstatnejšie, sú mentormi, ktorí moju snahu smerujú správnym smerom.
Aj vy môžete vstúpiť do sveta IT a využiť naplno svoj potenciál. Práca na SUPPORTe vás naučí užitočné technické skills, brilantnú komunikáciu a precíznu sebadisciplínu. Viac sa dozviete na: https://inhiro.com/job/id/11039