Kategórie
Business

Prečo Vlastná webstránka neberie prácu programátorom

Doba čítania: 3 min.

Vlastná webstránka je user-friendly služba pre laikov aj skúsených kóderov. Zatiaľ čo jedným ponúka jednoduchý spôsob ako si vytvoriť vlastný web, tých druhých odbremeňuje od banálnych otázok, požiadaviek a šetrí ich čas.

Riešenie pre ľudí, ktorým chýbajú prostriedky aj známosti

Či už túži po vlastnom webe cieľavedomý podnikavec, ktorý chce propagovať svoje produkty alebo nádejný umelec, ktorý by sa zo stiesnených priestorov detskej izby rád ukázať svetu. Tvorivá mamička na materskej, ktorá hľadá predajné miesto pre svoje hand-made výrobky alebo začínajúca neziskovka s obmedzeným rozpočtom, všetkých spája jedno spoločné. S veľkou pravdepodobnosťou nemajú dostatok prostriedkov, aby si na tvorbu webu mohli najať služby skúseného programátora. Navyše, skutočne dobrý a funkčný web sa neodzrkadľuje iba na ňom, ale závisí aj od práce dizajnéra. Ten tiež zvyčajne nepracuje iba za referenciu. Čo je ešte pravdepodobnejšie, žiadneho takého človeka v okruhu svojich priateľov a známych nemajú. Dobrých kóderov je málo a stále platí, že dopyt po programátoroch výrazne prevyšuje ich počet.

Vlastná webstránka je prvý krok do online sveta

Kto sa v online prostredí pohybuje aspoň chvíľu, vie, že žiadne webové riešenie nemá neobmedzenú životnosť. Vlastná webstránka je pre začínajúceho podnikateľa, umelca alebo perspektívneho blogera prvý krok do online sveta a slúži mu na zoznámenie sa s tým, čo mu môže web poskytnúť a priniesť. Zo skromného opravára či automechanika sa môže po čase stať predajca náhradných dielov. Zo záhradkára vykľuť záhradné štúdio alebo aktivity usilovného fitness trénera sa môžu premeniť do e-shopu s výživovými doplnkami. Zvýšia sa ich nároky na použiteľnosť a funkcionalitu webu a svojpomocne vyklikaná stránka už pre nich nebude postačujúca. S aspoň nejakým budgetom z predchádzajúcej činnosti budú odkázaní na služby profesionálneho kódera, ktorý im naprogramuje web šitý na mieru a rozšíri jeho funkcie. Tí s väčšími obchodnými ambíciami budú určite potrebovať nadstaviť CMS pre správne fungovanie obchodu, zosychronizovať ho s fakturačným systémom a mnoho iných náležitostí, ktorým tvorba e-shopu prináleží.

Ukrátení nebudú ani dizajnéri

Aj keď služba Vlastná webstránka obsahuje takmer 130 dôkladne vyberaných a okamžite použiteľných šablón pre blog, obchod, business alebo osobný web, ich vzhľad je možné dodatočne meniť do akejkoľvek podoby. Prispôsobovanie stránky podľa svojich predstáv dokáže urobiť aj ten, kto sa s tým v minulosti nikdy nestretol a s farbami naposledy pracoval na hodinách výtvarnej výchovy. Lenže s nástupom väčších nárokov na nový web sa zvýšia aj nároky na jeho použiteľnosť. To v praxi prináša oveľa zaujímavejšie zadanie pre UX a UI dizajnérov ako len „toto chcem väčšie,“ „to farebnejšie“ a „tamto neviem aké, ale určite iné.“ Požiadavky, pri ktorých sa aj samotné .PSD súbory chytajú za hlavu.

Okrem úžitkovej hodnoty aj vzdelávací charakter

Väčšina nastavení je v službe Vlastná webstránka riešená tak, aby bola pre neskúseného človeka čo najjednoduchšia. Vlastný web si vďaka tomu dokáže vyklikať takmer ktokoľvek, kto tomu venuje istú dávku úsilia a času. Administrácia obsahuje aj vývojársky mód určený tým, ktorí si nevystačia iba so základnými nastaveniami. V ňom je užívateľ v priamom kontakte s kódom a zisťuje, ako pozadie webu funguje. Základy HTML a CSS sú obsahom učebných osnov možno nie na strednej, ale takmer na každej vysokej škole a to, čo užívateľ nevie, si dokáže dohľadať na internete. Vlastná webstránka má tak vďaka developerskému módu okrem úžitkovej hodnoty aj vzdelávací charakter.

Vlastná webstránka od WebSupportu nebola vytvorená so zámerom nahradzovať prácu programátorov. Práve naopak, služba je určená začínajúcim tvorcom a kóderov odbremeňuje od nezmyselných požiadaviek, otrepaných otázok a v konečnom dôsledku šetrí ich čas, ktorý môžu obetovať väčším a vyzretejším projektom. Takým, čo im prinesú adekvátne ohodnotenie a pri ktorých si obohatia aj svoje programátorské zručnosti.

Autor: Erik Oravec

Copywriter a vizuálny fetišista so záľubou v pekných veciach a dobrých ľudoch. Ešte stále študent marketingovej komunikácie, cestovateľ a milovník dobrej knihy. A kávy!

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *