Veľa ľudí začalo riešiť PPC reklamu s vidinou veľkého zisku, ktorý však neprišiel. Namiesto toho prišlo veľké sklamanie. Dôvodov prečo je tomu tak, môže byť viacero. V tomto článku vám priblížime 3 najčastejšie príčiny, kvôli ktorým sa takéto veci dejú.
1. Neznalosť nástroja / Nedostatok vedomostí
Keď riešite offline reklamu, v zásade nepotrebujete také hlboké znalosti, ako pri online reklame. Jednoducho sa dohodnete s vydavateľom časopisu alebo si kúpite priestor na bilboardoch. Nič zložité. Samozrejme ani takáto cesta vám nezabezpečí neobmedzený zisk, ktorý je snom väčšiny ľudí.
Na druhej strane, ak chcete inzerovať v online, tak musíte dokonale poznať nástroj, cez ktorý chcete inzerovať. Iba tak zamedzíte tomu, že preinzerujete váš budget, ktorý ste si vyčlenili na online reklamu.
2. Nereálne nastavené očakávania
Príliš vysoké, alebo nereálne očakávania sú cestou do pekla a to nie len v prípade online reklamy. Ak máte partnera a očakávate od neho nereálne veci, tak pravdepodobne váš vzťah nebude mať dlhú budúcnost.
Tento istý princíp platí aj pri online inzercii. Čakáte, že spustíte reklamu vo vyhľadávaní Google a prinesie vám to 100-ky nových klientov? Rovno na to zabudnite a ani to neriešte. Môžem vám rovno povedať, že vaše peniaze budú vyhodené von oknom. Zamýšlajte sa nad tým, ako vyhľadávajú zákazníci vaše produkty a či ich viete zasiahnuť reklamou vo vyhľadávaní alebo nie. Samozrejme Google AdWords je vynikajúci nástroj, ktorým môžete získať nových zákazníkov. Budete však potrebovať vedieť o ňom viac, ako iba to, že je “moderné” inzerovať vo vyhľadávaní.
3. Nesprávne zvolená PPC stratégia
PPC reklama je veľmi všeobecný pojem, pod ktorý spadá reklama vo vyhľadávaní Google, reklama na Facebook-u, v Google Display Network, reklama na Twitteri alebo reklama nakúpená cez nejakú inú reklamnú sieť. Každá z týchto sietí má svoje špecifiká a je vhodné ju využiť v rôznych situáciach.
Na to, aby ste vyskladali PPC stratégiu, ktorá vám prinesie vytúžené ovocie si musíte odpovedať na tieto 3 otázky:
- Je možné zasiahnuť moje cieľové publikum reklamou cez …. (sem si doplňte Google AdWords / Facebook / alebo inú reklamnú sieť, ktorú zvažujete)
- Viem prispôsobiť kreatívu pre túto reklamnú sieť?
- Mám dostatok finančných prostriedkov, aby som zaradil túto reklamnú sieť do mojej komplexnej stratégie?
Ak si dokážete odpovedať na tieto 3 otázky, tak ste na dobrej ceste, aby ste si vyskladali vašu PPC stratégiu. Nebude to ale také jednoduché. A to hneď z 2 dôvodov:
- PPC stratégia musí byť súčasťou vašej celkovej online stratégie a aj vašej marketingovej a obchodnej stratégie
- keď sa rozhodnete začleniť napríklad reklamu vo vyhľadávaní do vašej komplexnej online stratégie, tak musíte začať riešiť aj samostatnú stratégiu pre reklamu vo vyhľadávaní.
Znázorniť by sa to dalo asi nasledovne:
Možno si teraz hovoríte, že je to nadľudská úloha? Máte pravdu, nie je to jednoduché ako by sa na začiatku tohto článku mohlo zdať. Faktom však je, že najlepšie veci, nie sú jednoduché. Ak ste dosť odvážni pustiť sa do toho, tak prvým krokom je vrátiť sa k 1. bodu v tomto článku a začať sa vzdelávať. Treba skrátka získať čo najviac informácií o celej tejto problematike.