Kategórie
Business Tipy a triky

Ako rozbehnúť globálnu firmu z Bratislavy

Doba čítania: 3 min.

Svetová populácia stále rastie, tradičné energetické zdroje sa míňajú a šikovní dizajnéri hľadajú udržateľné riešenia. Slovenská spoločnosť Ecocapsule môže spôsobiť revolúciu v bývaní. Ich obývacie kapsule majú všetko. Kuchyňu, spálňu, kúpeľňu. Zároveň si samé vyrábajú energiu z vetra a slnka, a tiež filtrujú dažďovú vodu. Za projektom stoja slovenskí architekti a dizajnéri, ktorí už začiatkom budúceho roka pošlú prvé kapsule novým majiteľom. Ako dizajnéri z Bratislavy spôsobili svetový ošiaľ?

Ako vznikla myšlienka vytvoriť Ecocapsule?

Vždy sme v prvom rade architekti, a ako architekti sme v roku 2009 robili súťaž do USA, kde zadaním bolo navrhnúť minidomček pre umelcov na obrovskom pozemku bez sietí. Súťaž sme suverénne prehrali, ale chytili sa toho média a začalo nám písať veľa ľudí, že si to chce kúpiť. Tak sme si povedali, že to asi bude dobrý nápad a začali sme pracovať na tejto téme – mobilné bývanie na pozemky bez sietí. Postupne sa tak rodili Ecocapsule.

Prvá edícia Ecocapsule je už v predpredaji. Akým spôsobom ste spustili predaj?

Poslali sme newsletter nášmu crowdu (cca 7000 ľudí) + všetkým čo písali že majú záujem (15 000 ľudí) + facebook (27 000 ľudí) + napísali sme do všetkých médií, ktoré sa nám ozvali i do mnohých ďalších (600 médií).

Zdroj: techxplore.com
Zdroj: techxplore.com

Predávate globálne. Ako vyzerá marketingová stratégia pre tak široké publikum?

Zatiaľ predávame iba limitovanú edíciu 50 kusov, preto nepotrebujeme veľké marketingové stratégie, zatiaľ stačí vyššie uvedené a veľký virálny potenciál projektu. Architektúra / dizajn má výhodu, že sa pomerne ľahko skrz vizuálno prezentuje.

Písali o vás médiá po celom svete. Záujem bol spontánny alebo za tým boli aj PR aktivity?

0€ marketing!

Aktuálne predávate cez svoj web, plánujete aj iné distribučné kanály?

Začíname budovať sieť predajných a servisných bodov, najprv v krajinách kde predávame limitovanú edíciu kapsúl, tj. krajín odkiaľ registrujeme najväčší záujem (USA, Kanada, EÚ, Austrália, Japonsko), postupne budeme túto sieť zahusťovať.

Zdroj: boredpanda.com
Zdroj: boredpanda.com

Kde vidíte Ecocapsule v budúcnosti?

Všade – na súši, na mori, na Marse, na všetky tieto miesta už máme rozbehnuté spolupráce.

Svoju firmu riadite z Bratislavy. Aké sú podľa vás výhody a nevýhody rozbiehania firmy, ktorá má globálny potenciál, zo Slovenska?

Bratislava je pekná, máme to tu radi, je výborne lokalizovaná medzi Ulanbátarom a New Yorkom, je v EÚ – to je výhoda, je na Slovensku – to sa zatiaľ nejaví ako výhoda. Náš plán je ostať tu s vývojom a čiastočne s výrobou, okrem toho mať pobočky globálne, masová výroba by bola asi presunutá inde

Aké sú vaše primárne trhy? Je aj Slovensko pre vás zaujímavý trh?

Primárne trhy sú geograficky najmä USA, Kanada, EÚ (Nemecko, Rakúsko, Škandinávia), Austrália, segmentovo trh s karavanmi a trh s malými domami, ale vyzerá to, že Ecocapsule je pomerne nezaraditeľná a tvorí vlastný segment trhu. Slovensko zatiaľ nejaví záujem.

Čo boli a sú vaše doterajšie najväčšie výzvy?

Technické výzvy – dokončiť produkt aby bol perfektný, operatívne výzvy – vybudovať firmu s fajn ľuďmi, ideme na to štýlom ako Leicester City vo futbale, nie cestou Realu Madrid. Architektonické výzvy – poskytnúť bývanie, čo najväčšiemu počtu ľudí.

[mc4wp_form]

Autor: Barbora Ilić

Miluje inovatívne riešenia, píše pre svetové mediá a spolupracuje s rôznymi startupmi. Tvorí komunikačné stratégie, je marketérka, milovníčka zdravého jedla a vášnivá cestovateľka.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *