Večer pred. Prídem zo stretka s kamarátmi v rozšafnej nálade, dám si štandardne ľahkú večeru, lebo sacharidy sú smŕť. Vyložím si nohy a oddychujem. Krátko pred polnocou sa poberiem do postele a pri nastavovaní budíka opäť prepočítavam, koľko hodín mi ostáva do jeho hlásenia.
Rada #1
Nikdy si nepočítaj, koľko budeš spať, kým budík zazvoní. Zobudíš sa rovnako unavený.
Znova ten odporný zvuk budíka. Jeho tónu sa vyrovná len zvonenie LiveChatu.
Vystrelím z postele s vedomím, že ak si čo i len minútu zdriemnem, problém je na svete. Stíham jedine WC, umyť zuby, balím veci a vyrážam na MHD, študentský bus č.39 – smer Mlynská dolina. Pri behu parkom vďačím našej firemnej filozofii „keď nevládzeš, pridaj”, ako aj mojej voľbe, nedať si podpätky.
Kto mal tú česť vie, že ráno je cesta v preplnenom buse č.39 pekielko. Vlastne aj poobede a vlastne úplne vždy. Vďaka mojej vlastnosti „všetko robím na poslednú chvíľu” a benefitu raňajky v práci, som prvé jedlo dňa vynechala. Teraz sa tomu veľmi teším, keďže rôzne vône a pachy nepôsobia vôbec vábne.
Rada #2
Hneď, ako vstaneš, najedz sa! 9/10 helpdeskárov to nestihne ani v práci a pýta sa na obed už pred 10:00.
Nádej, že stíham, ak bude všade v Bratislave zelená vlna, bledne. Prichádza zrážka nejakého hipsterského bajkera pri Zoške a ja viem, čo príde… Nestíhaš v korporáte = povieš prepáč. Vo Websupporte? Príde Mič Bjukenen.
Rada #3
Choď do práce na bicykli, namiesto Miča Bjukenena bude sval na stehne a pot na čele.
Hneď je deň krajší! No nič, pod vplyvom okolností vypúšťam škoricové Cini Minis a rannú kávu. Sadám do svojho pracovného kráľovstva, šmahom ruky zdravím kolegu, ktorý má to šťastie a chodí autom. 8:00 sme online.
Po vyše 5 rokoch, čo robím na helpdesku odsýpa jeden klient za druhým. Srdečne ďakujúc sa so mnou lúči. Ak o 9 ráno praje príjemný zvyšok dňa, viem, že ten môj bude trvať dlho.
Potajme tipujem, kedy príde na rad téma obed. Pam-pam, okolo 10:00 je to tu. Nastáva licitácia celej firmy, odkiaľ sa čo objedná, čo kto prinesie a či to bude dobré. Obetujem 1 gastrolístok a využijem donášku.
Rada #4
Obeduj vždy mimo svojho pracovného miesta, pomôže ti to prísť na iné myšlienky a zistiť mená nových kolegov.
Doprajem si pauzičku presne v poradí, ako som ráno „cvakla kartu” a užijem si výhľad z balkóna. Moja slávna fotka s kávou z livechatu je toho dôkazom. Balkón je čarovný nielen počas vianočnej párty.
Ani my vo Websupporte nie sme výnimkou a po obede to aj u nás ide vždy ťažšie. Utrhnem sa od klienta nastavujúceho si mailového klienta a volím Veľmi veľkú kávu s veľmi výraznou chuťou ako správny životobudič. Delonghi je pre mňa to pravé.
Rada #5
Ak chceš kávu, počkaj na kolegu admina, ako žene v IT firme ti dopraje aj kapučínko.
Nič nedokáže viac potešiť a nadchnúť, ako keď Mišo (Truban) povznesene zahlási (vo veľmi vzácnej chvíli, keď nám konečne nič nezvoní a nikto nerozpráva), že dnes je to vlastne úplná pohoda.
Rada #6
Nikdy nahlas nevyslov: dnes je toho nejako málo. Karma to počuje a ty to neskôr oľutuješ.
Do konca služby plním priania a rozkazy klientov a na tajňáša odrátavam, kedy mi na dnes odzvoní. S pocitom dostihového koňa v cieli sa odhlasujem zo systému a obúvam si bežecké tenisky. Vôbec neviem, kde sa to vo mne vzalo, ale 12-minútovky na základke vždy trvali aspoň 20 minút a teraz dobrovoľne behám aj hodinu. Balzam na dušu po celom dni psychickej námahy.
Rada #7
O 20 minút ideš z práce, nezabudni to povedať všetkým kolegom, budú ťa ľúbiť.
Balím svoje švestky a idem ešte poklábosiť s babami do mesta, aby som si večer mohla opäť nastaviť budík.
Rada #8
Keď už odídeš, nezabudni sa odlogovať z compu, pomsta býva sladká a kolegovia sa ti odvďačia nejedným statusom.
Bonusová rada #1
Vždy si kompenzuj psychickú námahu fyzickou, nie je nič lepšie, ako si po poriadnom tréningu nepamätať, že bol človek už v práci.
Bonusová rada #2
Maj rád svoju prácu, na tvojich výsledkoch to bude vidieť. 🙂
Ak aj vás napĺňa a baví práca s ľudmi a technológiami zároveň, vstúpte do sveta IT a využite naplno svoj potenciál. Práca na SUPPORTe vás naučí užitočné technické skills, brilantnú komunikáciu a precíznu sebadisciplínu. Viac sa dozviete na: https://inhiro.com/job/id/11039
13 odpovedí na “Ako vyzerá jeden deň v živote „supporťáčky“”
Zaujimavy clanok s velmi dobrym humorom 🙂
Vďaka Matúš 🙂
Ludia, ked si predstavim, ake poziadavky vam tam pravidelne pisem ja, tak vas tam normalne lutujem 😀
Hehe 🙂
Veru rešpekt, čo znesú dámy a páni na helpdesku 😉 Vďaka za rady a helpy.
…ale robíme to s láskou, Michal 🙂
Tatiana moje požiadavky a prosby vždy rýchlo a milo vyriešila. Ďakujem!
Odkážeme 🙂
… pekne chodidla 😉
Už mi je blbé hodnotit helpdesk vždycky deseti hvězdičkama, tak radši nehodnotím vůbec. Když si představuju, jací lidi vám musí někdy psát/volat, jak jsou nepříjemní, otrávení…
Dik za pekný článok. Pripájam Bonusovú UX radu č.3 pre dizajnérov: font-weight: 400 sa pri Open Sans v článkoch oveľa lepšie číta.
Páči sa mi tento štýl humoru, milujem čítať takto odľahčené blogy, tak ako vaše inzeráty na nové pozície… výborné, Tatiana! Práca websupportu je celkovo skvelá, a tá hravá, tvorivá až živelná energia, ktorá z vás len tak srší, musí byť nákazlivá. Držím palce aj naďalej!
Krásne a úspešné dni prajem, Erika
Najhorsie je spat 4 hodiny – to sa mozog prepina do hlbokeho spanku a ked je vtedy zobudeny tak este 1/2h nefunguje.
Radsej si dat budik na t+3h a hodinu si nieco citat ako na t+4h a potom este 1/2 hodinu byt na urovni tazkej demencie.
V zozname tam este vidim problem v ziadnych pripadne ciniminis-rychlocukrova-bomba ranajkach (zle, zle zle) a tiez v relativne velkom mnozstve kavy.