Kategórie
Business Ostatné Technológie Tipy a triky Vzdelávanie

Ako vytvoriť kvalitný biznis web? Overte si, či spĺňa týchto 6 kritérií

Doba čítania: 5 min.

Založiť si vlastný biznis na webe je snom mnohých podnikavcov a kreatívcov. Nie je žiadnym tajomstvom, že dnes môže svoje podnikanie na webe spustiť skoro každý. Internet ponúka kvantá voľne dostupných šablón webových stránok, e-commerce riešení, pluginov, marketingových nástrojov a dvakrát viac návodov, ako to dať všetko dokopy.

Vybudovať kvalitný biznis web nie je vôbec jednoduché, preto by ste mu mali venovať dostatok pozornosti. Dajte si záležať na detailoch, pretože častokrát rozhodujú.

1. Pri výbere hostingu si nechajte poradiť od odborníkov

Váš web bude zdrojom príjmu a bude plniť významnú úlohu vo vašom podnikaní. Potrebujete kvalitný hosting, ktorý „myslí“ aj do budúcnosti na prípadný rast biznisu, a teda aj webu. Jedným z najdôležitejších kritérií pri výbere vhodného riešenia je spoľahlivosť, rýchlosť a bezpečnosť.

Urobte si dôkladný prieskum hostingových produktov a zvážte všetky možné atribúty, ako výkon / cena / rozsah obmedzení. Ak ponúka hostingový poskytovateľ optimalizáciu nastavení od ich odborníkov, neváhajte túto možnosť využiť. Ušetrí vám to množstvo času a dostanete rady od tých, ktorí sa hostingomovými riešeniami zaoberajú denne.

2. Napíšte kvalitné texty, ktoré pomôžu SEO a odlíšia vás od konkurencie

Dobre otextovaná stránka s vhodne zvolenými kľúčovými slovami vás zvýhodní v boji s konkurenciou. Aj vďaka kvalitným a originálnym textom sa môžete dostať na popredné priečky v Googli, čím prirodzene zvýšite celkovú návštevnosť vašej stránky.

Správne umiestnené texty na stránke sú plnohodnotnou súčasťou celkového UX. Skvele to pomenovala v nedávnom rozhovore Tina Ličková (expertka na UX):

„Vaša stránka určite nezaujmeme siahodlhými informáciami o produkte, ktoré sú prešpikované marketingštinou. Skôr je dôležité ukázať ľuďom, kde a ako môžem produkt použiť, kde mi to uľahčí život. Buďte viac otvorení, dajte podnikaniu tvár. Svoju tvár.”

3. Vytvorte UX friendly dizajn

Pri návrhu webovej stránky by ste mali od začiatku myslieť na jej jednoduchosť a použiteľnosť. Dobrý UX dizajn vám pomôže vylepšiť predaj, registrácie, zdieľania či iné typy stanovených konverzií.

Zamysleli ste sa niekedy nad otázkami:

  • je moja stránka jednoduchá a príjemná na používanie?
  • vystihuje a popisuje dostatočne môj produkt?
  • vysvetľuje všetko potrebné v správnom čase a kroku?

Vašou úlohou (alebo úlohou UX dizajnéra) je, aby návštevníci vašej stránky odpovedali na tieto otázky „áno”. Pri tvorbe dizajnu si musíte tiež uvedomiť dve veci:

1. Ľudia vašu stránku nečítajú, oni ju prehliadajú. Pri návšteve ju len rýchlo preskenujú pohľadom a hľadajú niečo, čo je zaujímavé alebo sa aspoň približne podobá tomu, čo očakávajú. Akonáhle nájdu odkaz, ktorý im aspoň trochu vyhovuje, kliknú naň.

2. Dnešní používatelia sú „rozmaznaní“. Od webových stránok očakávajú, že sa na nich budú cítiť pohodlne. Pokiaľ to tak nie je a váš web v nich vyvoláva zbytočné otázniky (Čo predávate? Kam mám kliknúť? Kde nájdem kontakt?), návštevníci odchádzajú a radšej navštívia web konkurencie, ktorá má tieto veci poriešené.

4. Myslite na SEO

Pojem SEO netreba bližšie vysvetľovať. Každý, kto to s online podnikaním myslí vážne, sa s touto skratkou stretol. No aj napriek tomu nájdeme množstvo slovenských webov, ktoré nespĺňajú ani základné on-page SEO štandardy. Tými sú napríklad:

  • SEO friendly URL.
  • Originálne titulky na každej stránke webu, ktoré zodpovedajú kľúčovým slovám.
  • Presmerovanie no-www verzie webu na www verziu (alebo naopak).
  • Kvalitné a jedinečné texty.
  • Rýchlosť načítavania webovej stránky.
  • A mnohé ďalšie.

Mať optimálnu webovú stránku z hľadiska on-page SEO však nestačí. Aby ste sa dostali na popredné pozície v Googli, musí na vašom webe pravidelne pribúdať nový a kvalitný obsah. Preto by mal byť firemný blog súčasťou každej dobrej webovej stránky.

Moderné SEO je o získavaní kvalitnej návštevnosti z prirodzených výsledkov vyhľadávania. A čo je to vlastne „kvalitná návšteva“? Pre e-shop je kvalitná návšteva taká, na ktorej konci je (skôr či neskôr) nákup. Pre iné projekty to môže byť registrácia, poskytnutie e-mailu, interakcia na sociálnej sieti.

Rovnako tak sociálne médiá stále viac ovplyvňujú poradie pri vyhľadávaní. Založte si Facebook, Twitter, Google+, ktoré poskytujú spoľahlivé signály pre vyhľadávače. Na to, aby ste podporili SEO, musíte byť aktívni a zdieľať obsah súvisiaci s vašim produktom a značkou.

5. Zabezpečte včas svoju stránku

Aj HTTPS protokol, teda SSL, sa stal dôležitou súčasťou SEO. Google zverejnil pred pár mesiacmi novú podmienku pri určovaní pozícií v prehliadačoch. V snahe podporiť bezpečnejší internet oznámil pred pár mesiacmi zmenu svojich algoritmov.

V súčasnosti je tento protokol len veľmi málo používaný, vyskytujúci sa na menej ako 1 % celosvetových vyhľadávaní. Ak sa stanete majiteľom SSL certifikátu, Google vás okamžite uprednostní.

6. Počet návštev z mobilných zariadení neustále rastie

Google sa pri aktualizovaní algoritmu nezastavil ani pri vyhodnocovaní bezpečnosti webov. Len pred pár dňami spustil novinku označovanú ako Mobilegeddon.

Algoritmus uprednostňuje vo výsledkoch vyhľadávania weby, ktoré sú upravené pre mobilné telefóny a posúva ich na lepšie pozície. Tento fakt môže výrazne poškodiť obchod mnohým prevádzkovateľom internetových obchodov, ktorí nemajú responzívny web. Na tejto stránke si môžete otestovať, či je vaša webová stránka prispôsobená mobilným zariadeniam.

Merajte, vyhodnocujte a zlepšujte

Tak si to teda zhrňme. Už pri samotnom návrhu webu myslite na to, aby bol prehľadný a intuitívny. Povinnou jazdou by v dnešnej dobe mala byť aj responzivita stránky, inak vám hrozí, že si vás Google nebude všímať.

Stránku nezahlcujte kvantami textu – nikto to nečíta. Buďte stručný, výstižný a svojim zákazníkom podávajte na každom kroku pomocnú ruku. Či už ste majiteľ e-shopu, manažér firmy s dôležitou prezentačnou stránkou, vyberte si hosting, ktorý vás nebude obmedzovať. Vždy rátajte s tým, že váš biznis bude rásť.

Publikovaním stránky vaša práca nekončí, ba práve naopak. Začnite sa venovať dôkladnej SEO optimalizácii, webovej analytike a nebojte sa experimentov. Vďaka nim môžete pochopiť, čo funguje na vašich zákazníkov. Merajte si vami stanovené konverzie, vyhodnocujte a neustále zlepšujte vašu stránku.

Začnite výberom vhodného webhostingu pre vaše podnikanie.

Autor: Richard Čermák

Riadi brandovú časť slovenského Websupportu, tvorí obsahové stratégie, partnerské a sponzoringové aktivity, zastrešuje komunikáciu firmy.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *