Marketingová kampaň sa dá zrealizovať rôznymi spôsobmi. Napríklad heroickým výkrikom na sociálnych sieťach, ďakovným newsletterom, zľavami s baťovskými cenami, alebo suchou správou v médiach. Rovnako si však môžete objednať aj superkreatívnu kampaň na kľúč od reklamky, ibaže častokrát to nemusí byť úprimné a od srdca.
Náročnosť zákazníkov neustále narastá a je nesmierne dôležité udržať si ich pozornosť aj v čase, keď od nich práve nechcete splatiť poslednú neuhradenú faktúru, ale práve naopak, keď im chcete poďakovať za predošlých X zaplatených.
Teraz však k veci. Koncom minulého roka sme dosiahli úžasnú métu 100 000 aktívnych domén. Z pohľadu histórie nárastu domén išlo o celkom zaujímavý fakt, že prekonanie prvých 5000 nám trvalo 6 rokov, no za ďalších 6 rokov sme pokorili zvyšných 95 000. Prinútilo nás to zamyslieť sa, či si takýto míľnik nezaslúži poriadnu oslavu.
100 000 na krku
Keď si na webke niekto z nás všimol, že na úvodej stránke svieti 98 000 registrovaných domén, troška sa nám roztriasli kolená. Vtedajšou rýchlosťou nárastu domén to totiž vyzeralo tak, že magických 100 000 dosiahneme už o pár týždňov.
Zavládla trochu depka a dokonca padali aj také hláška, že “fejkneme” databázu a pár dní umelo spomalíme počítadlo na webke. To však nie je náš štýl. Koniec koncov, nad podobnými vecami sa nebolo vôbec treba zamýšľať. Zmilovali sa nad nami totiž všetky „hostingové božstvá“. Ale o tom až nižšie.
Lámali sme si teda hlavy aj naďalej. Soptili sme, hladkali si egá a dokazovali si, kto z nás je majstrom sveta v marketingu, psychológii, sociálnych vedách a kto má recept na najúspešnejšiu marketingovú kampaň.
Topiaci sa slamky chytá
Keď už toho bolo na nás priveľa, rozhodli sme osloviť 3 reklamné agentúry. Poslali sme im brief a zdôraznili najdôležitejšiu “mesidž”, ktorú sme chceli kampaňou komunikovať našim zákazníkom. Chceli sme im ÚPRIMNE POĎAKOVAŤ za spoluprácu a dokázať, že každý z nich má svoje miesto v histórii firmy a že každý sa nejakým spôsobom podielal na jej raste. Na finálne návrhy sme čakali niekoľko týždňov. Boli sme zvedaví. Keď už konečne dorazili, po ich prečítaní sme si už veru neboli tak istí, či je to “to pravé orechové”.
Ťažko povedať, či by sme ohúrili napríklad streamovaním videa z pálenia 100 litrov websupportovice, offline mapou všetkých webov hostovaných u nás, či písaním odkazov dronmi na našu budovu. V každom prípade, ani jeden z 9tich návrhov nás nepresvedčil.
Príležitosť na hackathone
Padlo nám vhod, že sa v tom čase uskutočnil firemný hackathon. Práve tam sme sa rozhodli, že vytvoríme niečo vizuálne pekné, vo vlastnej réžii a bude to naozaj úprimné. Náš 4 členný tím doplnil Mišo Truban, ktorý nás neustále posúval vpred podpichovaním a mudrovačkami. Samozrejme, ako inak, udržoval tak morálku mužstva 🙂
Po krátkom brainstormingu bolo všetko jasné. Každému zákazníkovi zobrazíme spoločnú históriu v peknej infografike s najdôležtejšími faktami. Obdržia unikátnu URL a po kliknutí sa im zobrazí prehľad dát. Nastrelili sme si prvé wireframe, rozdelili úlohy a začali ťukať do klávesníc.
V tom momente nás to totálne pohltilo. Chceli sme sprostredkovať každému zákazníkovi pocit istej spolunáležitosti a spolupatričnosti s WebSupportom. Chceli sme, aby sa radi pochválili svojim známym v e-mailoch a na sociálnych sieťach, že práve oni sa podieľali veľkou mierou na raste firmy.
Zákazníkov sme rozdelili do 5 skupín, podľa toho, v akom období si objednali svoju prvú doménu a v závislosti od toho, v akom období sa WebSupport práve nachádzal. Chceli sme sa poďakovať tým, ktorí stáli pri nás od úplného začiatku, ale aj tým, ktorí boli s nami v najťažších chvíľach.
Vytvorili sme si množiny zákazníkov
1. Historicky prví zákazníci, ktorí stáli pri nás od úplného začiatku
2. Zákazníci, vďaka ktorým sme našliapli k prvenstvu na trhu
3. Víťazní zákazníci, ktorí rozhodli o tom, že sme se stali 1 na trhu
4. Kľúčoví zákazníci, ktorí naštartovali rýchly rast firmy
5. Hviezdni zákazníci, vďaka ktorým sme dosiahli magických 100 000 domén
Infografiku sme samozrejme vytvorili plne responzívnu, aby sme potešili aj očká mobilných používateľov. V prehľade sa nachádzali dáta o prvej registrovanej doméne, o počte vlastnených domén, a o tom, v akom období si konkrétny zákazník svoju prvú doménu kúpil.
“Fail”, alebo interné faux pas
Čo však čert, alebo skôr celý devel a marketing nechcel, udialo sa nám také malé, interné “faux pas”. Z vtedajších 99 678 aktívnych domén sa zrazu stalo len 89 678. Zistilo sa totiž, že 10 000 domén, ktoré boli viazané k multihostingom, sú zadané v databáze duplicitne. …chvíľka trapného ticha. Spustenie kampane sa teda odložilo na neurčito. Zavládla opäť skepsa a sklamanie. Radšej však hotová kampaň v šuflíku, ako nestihnutý deadline, že ano?!
Máme 100 litrov
Spustenie kampane sme teda zrealizovali až na druhý pokus. Po polroku sa nám vrátilo dokonca aj pôvodné nadšenie. Finálna príprava, dotiahnutie detailov a spustenie nám zabrali necelý týždeň a 2. decembra sme s hrdosťou spúšťali kampaň „100 000 domén“.
Infografika sa okamžite začala šíriť sociálnymi sieťami a ľudia ju hrdo zdielali. Mali sme z toho naozaj skvelý pocit. Napriek tomu, že sme kampaň prebudili k životu po polročnej kóme a celá príprava bola veľmi rozpačitá, do veľkej miery splnila naše očákavania.
Každému zákazníkovi sme zobrazili, koľká v poradí bola jeho prvá zaregistrovaná doména, prijímali sme naspäť gratulácie, niektorí sa vedeli “otitulovať” sami a vyvolali sme tiež nadšenú spolupatričnosť. Mali sme úprimnú radosť, že sme si kampaňou získali nových fanúšikov, ale aj tých dlhodobejších. Tešilo nás, že nás chvália kapacity v obore, písali o nás blogy a médiá, a vôbec, slovo kvalita bolo skloňované viac krát. Čo viac si želať?
Úprimnú kampaň vaši zákazníci ocenia
Ako sme už na začiatku spomínali, z pohľadu histórie išlo naozaj o dôležitý míľnik, ktorý si zaslúžil oslavu v spoločnosti našich zákazníkov. Opäť nás to presvedčilo o tom, že robiť úprimný marketing je častokrát viac, ako tvorba nákladnej reklamnej kampane.
9 odpovedí na “Ako sa dá vytvoriť úprimná online kampaň”
Veľmi kvalitný tím a vysoké pracovné nasadenie. Len tak ďalej..
Zdravim,
a na aky mail ste posielali link na tuto uzasnu kampan? ze o tom nic netusim a mame u vas niekolko domen…
resp. to bolo zasielane iba vybranym?
Duro
Posielali sme každému zákazníkovi. Neskončil náhodou v spame? 🙂 Prípadne, napíšte nám na komunita@websupport.sk, aký e-mail máte u nás pod Vašim kontom.
Odkedy valstnim domenu presiel som cez 3 vase konkurencie a mozem povedat – Klobuk dole. Nieze ,,zaspite“!
Ďakujeme 🙂
…áno je prevdou, že od srdca to skrátka ide dajako samo:))))) To za peniaze zas musí byť aspoň úprimné ; ) Držím palce len tak ďaľej.
Dík Patrik, súhlasíme 🙂
Diky za dobre citanie Riso
Dík Miro. Aj vo veľkom biznise sú dôležité DIY vecičky. Častokrát práve kvôli úprimnosti 🙂