Kategórie
Business Novinky Zákulisie

Čo robia úspešné firmy inak

Doba čítania: 3 min.

Čím viac a rýchlejšie rastie vaša firma, tým je pre ľudí v nej zložitejšie sa poznať navzájom a efektívne spolu komunikovať. Akonáhle začne mať spoločnosť viac ako jednociferný počet zamestnancov, všetko sa začne komplikovať.

Ľudia začnú medzi sebou strácať kontakt, nevidieť už ani to, kto na čom aktuálne pracuje. Vtedy prichádzajú neobľúbené procesy, ktoré následne vytvárajú korporátne štruktúry, manažment a neefektivitu. Nanešťastie, niekedy sa toto deje aj v malých tímoch.

My si to vo websupport.sk samozrejme uvedomujeme a preto sme v rámci blackslide.com konceptu vytvorili nový produkt: follow.company

Na svete je obrovské množstvo nástrojov, ktoré komunikáciu vo firme uľahčujú a podporujú. Od vlastných sociálnych sietí ako Yammer a rôzne Reddit klony, až po jednoduché emaily, fóra, či reportovacie nástroje. My sme viacero z nich vyskúšali, inšpirovali sa a naprogramovali si vlastný nástroj Follow Company. Je to jednoduchý nástroj, ktorý slúži na lepšie spoznanie kolegov a vašej firmy (tímu). Rovnako je to jednoduchý nástroj na krátke reporty a získanie prehľadu o tom, na čom aktuálne robia vaši zamestnanci.

Funguje to jednoducho:

1. Vytvoríte si konto
2. Naimportujete si kolegov / zamestnancov (emailové adresy)
3. O nič sa netreba starať, nástroj posiela preddefinované emaily (dátumy si nastavíte)
4. Následne vám prídu v jednom reporte odpovede všetkých kolegov

Princíp je postavený na koncepte od 37signals: knowyourcompany.com (akurát to nestojí 100$ pre jedného užívateľa, ale je to zdarma 😉

 tumblr_inline_n6c49wwQrM1r6yszj (1)

Takto môžu vyzerať konkrétne typy emailov:

V pondelok: Na čom momentálne pracuješ? (V stredu príde všetkym súhrnná odpoveď)

V stredu: “Anketové” otázky, ktoré pomôžu manažérom jednotlivých tímov.
– máte správne nástroje vo firme?
– ste spokojní sa vašou náplňou práce?
– myslíte si, že firma funguje správne?

V piatok: Socializačné otázky, ktoré pomáhajú spoznať ludí aj z iných tímov
– čo ste naposledy čítali, varili, piekli, … ?
– aká bola vaša obľúbena skupina z detstva?

 

Vo Websupporte používame Follow Company už niekoľko mesiacov a nevieme si tento nástroj vynachváliť. Dozvieme sa presne na čom pracujú kolegovia, čo majú radi, alebo čo im vadí a s čím nesúhlasia. Dozviete sa niečo o ich minulosti, či mimopracovných aktivitách a názoroch. Tento nástroj posunie vašu firemnú kultúru zasa o krok vpred. Nástroj je plne automatický, všetky otázky sú preddefinované (samozrejme si ich viete sami zmeniť a doplniť ďalšie). Všetko sa archivuje, čiže bez námahy sa viete pozrieť na odpovede aj spätne.

Follow Company je samozrejme teraz zadarmo. Je v skúšobnej prevádzke, tak neváhajte a vyskúšajte si ho. Tešíme sa na vaše reakcie, postrehy a ďalšie nápady. Vieme vám  doprogramovať veci, ktoré budú dávať zmysel a pomôžu vám aj v ďalšom rozvoji a lepšom spoznávaní vašej firmy.

Do projektu Follow Company hľadáme v súčasnosti šikovného online marketéra, ktorý sa chce podieľať na ďalšom vývoji. Čakáme na váš email 🙂

Autor: Michal Truban

Mišo je prirodzeným dôkazom toho, že poctivý biznis sa dá robiť aj v teniskách a bez zbytočných oficialít. Je zakladateľ WebSupportu, startupu Nicereply, InHiro či inteligentnej stoličky Neseda.

6 odpovedí na “Čo robia úspešné firmy inak”

Ospravedlnujem sa za neznalost, ale smiem sa bez nejakeho hlbsieho studia ci registracie spytat, v com spociva pridana hodnota vasho riesenia napriklad oproti krabicovym rieseniam ako Yammer, Chatter, Jive atd?

Ako priklad uvadzate, ze ste testovali Yammer (freemium alebo aj vyssi level?). Bolo by zaujimave, keby ste specificky uviedli, v com je vase riesenie lepsie. Dakujem.

Dobrá otázka. Rozdiel je v tom, že Follow Company nie je „sociálna sieť“. Tento nástroj posiela email priamo zamestnancom a vyzýva ich tak priemejšie k reakcii, na rozdiel od Yammeru (ktorý stále používame na zdieľanie zaujímavého a inšpiratívneho obsahu medzi zamestnancami). Follow Company funguje automaticky, stačí len preddefinovať otázky a sledovať, ako sa zapájajú ľudia.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *